A GVH úgy ítélte meg, hogy a Spar 2012 októberétől 2014 februárjáig ,,5.000 Ft vásárlás után 500 Ft visszajár" akciója keretein belül megtévesztette a fogyasztókat, mert valótlanul tüntette fel, hogy minden elköltött 5 ezer forint után 500 forint visszajár, miközben mind a kupon megszerzésének, mind beváltásának számos feltétele és korlátozó eleme volt.
Problémásnak találták azt is, hogy a cég azt sugallta, hogy 5 ezer forint után jutnak a fogyasztók 500 forint kedvezményhez, ezzel szemben legalább 10 ezer forint értékű vásárlásra volt szükség a kedvezmény érvényesítéséhez, illetve nem vagy kevéssé észlelhetően és nem egyértelműen tüntette fel az 500 forintos kupon kiadásának és beváltásának egyéb feltételeit.
A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a Spar a jogsértő kereskedelmi gyakorlatot több mint egy évig folytatta, hogy a Spar a fogyasztók széles körét érte el a Spar áruházakon kívül is, hogy az akciók, az akciós újságok és szórólapok alkalmazása a Spar üzletpolitikájának meghatározó eleme, és az ehhez kapcsolódó kommunikációs gyakorlaton a vállalkozás a versenyfelügyeleti eljárás megindítását követően sem változtatott.
Ugyanakkor enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy a Spar jelentősen megváltoztatta kereskedelmi gyakorlatát a GVH Versenytanácsa előzetes álláspontjának megismerését követően, illetve, hogy együttműködését fejezte ki azzal is, hogy kötelezettségvállalási szándékán túlmutatóan vállalta kereskedelmi gyakorlatának módosítását, valamint olyan nyilatkozatokat tett és összeállításokat készített, amelyek nem szolgálták ugyan az érdekeit, ám hatékonyan segítették a tényállás pontos feltárását.