A MÁV csoport januárban írt ki tendert 1352 plusz opcionálisan lehívható 338 gépjármű tartós bérletére és flotta-üzemeltetésre. Az alapmennyiségbe több mint 400 személyautó is benne van, amely Ander Balázs jobbikos képviselő szerint kimagyarázhatatlan. Szerinte a vasúti kocsik állapota gyalázatos, élettartamuk pedig már a tervezési időt is túllépte. A képviselő szerint a személyautók helyett vasúti kocsikat kellett volna venni.
A Nemzeti fejlesztési Miniszter nevében válaszoló Fónagy János államtitkár szerint a gépkocsibeszerzés nem zárja ki a vasúti kocsik vásárlását. A MÁV-csoportnak pedig szüksége van üzembiztos autókra.
A megdönthetetlen érv a válasz végén érkezik: a karbantartási, falújítási havária-elhárítási feladatok elvégzésénél általában a sín nem járható, vagyis a dolgozók nem tudják vasúton megközelíteni a helyszínt, csak közúton.