A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
A szóban forgó vasútvonal a TEN-T törzshálózati vonal magyarországi utolsó egyvágányú szakasza. A nyertesek feladata többek között - a második vágány megépítése mellett - a meglévő vasúti pálya átépítése, kiegészítve állomásépítési és biztosítóberendezési, távközlési munkákkal. A tengelyterhelés 210-ről 225 kilonewtonra nő, míg a sebesség a helyenként óránkénti 100 kilométer alattiról 160 kilométeresre növekszik.
A nyertesekkel május 21-én kötött szerződést a NIF. Indult még a tenderen az SDD Konzorcium (DÖMPER Kft., Subterra - Raab Kft., Pannon-Doprastav Kft.), továbbá egyedül a Swietelsky Vasúttechnika Kft. is.
A Napi.hu május 11-én közölte, hogy a bicskei vasútállomás átépítését a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd Építő Zrt. végezheti, nettó 9 milliárd 924 millió forintért.