A lap iparági forrásokra hivatkozva azt írta, hogy Fellegi Tamás távozása után száznyolcvan fokos fordulat következett be a fejlesztési tárca álláspontjában a vasúti teherfuvarozásban lévő állami szerepvállalásról.

Korábbi lapinformációk szerint a nyilvánosság mellőzésével folytak tárgyalások az osztrák és a magyar kormány között a Rail Cargo Hungaria (RCH), vagyis az osztrák állami vasútnak eladott egykori MÁV Cargo visszavásárlásáról. A tárgyalások tényét egyik fél sem erősítette meg, ennek ellenére mind a magyar, mind az osztrák sajtóban tartotta magát az az értesülés, hogy Bécsben és Budapesten egyaránt támogatják a gondolatot.

Az RHC részleges visszavásárlását akadályozta, hogy hiányzott az a több tízmilliárd forint, amelyért megvásárolhatta volna a magyar állam. Felvetődött, hogy a magyar fél a MÁV Trakció mozdonyait apportálná a közös cégbe, ehhez azonban az államnak át kellett volna vállalnia a nemzeti vasúttársaság 300 milliárdos adósságát.

Időközben kedvezőtlen változások zajlottak le az osztrák oldalon is, az ÖBB (osztrák vasút) vezetése a jelentős veszteségek miatt a bírálatok kereszttüzébe került, és már nincs olyan helyzetben, hogy elfogadja az ajánlatot. Az egykori MÁV Cargo részleges visszavásárlása így lekerült a napirendről, viszont az újság forrásai szerint a GYSEV Cargo helyzetbe hozása lehet az új cél.