A Napi Gazdaság szerdai számának cikke
Az új iPhone megjelenése tesztelni fogja, hűségesek-e a két legnagyobb amerikai mobilszolgáltató, a Verizon Wireless és az AT&T ügyfelei a cégükhöz, ugyanis a Sprint és a T-Mobile olyan előfizetői csomagokkal csábítja őket, amelyeknek sokszor nehéz ellenállni − írta a Bloomberg. Az első iPhone-változatok megjelenésekor az AT&T-nek exkluzív szerződése volt ezek értékesítésére, ám 2011-től felsorakozott mellé a Verizon Wireless és a Sprint is. A T-Mobile eddig csak a régebbi modelleket kínálta, így ez az első premier, amikor a négy nagy egyszerre kezdi el értékesíteni a legújabb iPhone-t.
A T-Mobile ügyfélcsábító stratégiájának lényege, hogy szemben óriási, személytelen versenytársaival, a felhasználók barátjaként állítja be magát. Ennek jegyében a nagy cégek közül elsőként kínált telefonokat kamatmentes finanszírozással és olyan csomagokat dolgozott ki, amelyek nem várják el a mobilosoktól, hogy elkötelezzék magukat szolgáltatójuk mellett. A T-Mobile ügyfelei tehát bármikor faképnél hagyhatják a céget, aminek az az ára, hogy előfizetői szerződésüktől függetlenül kell megvásárolniuk telefonjukat. Ugyanakkor a vállalat árai olyan kedvezőek, hogy havi finanszírozással, az előfizetői díjat is beszámítva a T-Mobile konstrukciója nem drágább a versenytársak ajánlatánál. Az Apple alacsonyabb árú új telefonja így egy csapásra olcsóbbá teheti a vállalat elfőzetői csomagját is. Ennek a taktikának már eddig is voltak eredményei: a T-Mobile 688 ezer új havi előfizetőt szerzett a második negyedévben, míg az AT&T csak 551 ezret.
A Sprint a nyár közepén vezette be korlátlan telefonálást, sms-ezést és adatforgalmat kínáló csomagját azon előfizetőinek, akik nála cserélik le újabb változatokra régi telefonjaikat. Ezzel azt próbálja kihasználni, hogy a riválisok általában megfizettetik ügyfeleikkel a nagyobb adatforgalmat. Eközben persze az AT&T és a Verizon Wireless sem alszik: az elvándorlás megelőzése érdekében lehetővé tették felhasználóiknak, hogy sűrűbben cseréljék telefonjaikat, miközben elnyújtják ezek árának kifizetését. Emellett mellettük szól, hogy hálózatuk nagyobb részén kínálják a legkorszerűbb (LTE) szolgáltatásokat. Az AT&T tapasztalatai szerint az új iPhone-változatok bemutatkozása idején felgyorsul az ügyfelek elvándorlása, ám ez a hatás átmeneti, csak ideiglenesen rontja a cég helyzetét.