A magyarországi Costa Coffee kávézókat üzemeltető magyar L-Coffee Kft. tavaly júliusban jelentette be, hogy bezárja az összes egységét. A cég felszámolása szeptemberben indult el (a bíróság egy 2021. májusi felszámolási kérelemre rendelte el az eljárást). A cég fent van az adóhivatal 100 millió forintnál nagyobb adótartozással rendelkező szervezeteket felsoroló listáján is.
Az L-Coffee kijelölt felszámolója (Economarket Kft.) először hirdette meg árverésre a cég ingóságait, amelyekre kellékszavatosságot nem vállalnak, de megtekinthetők a július 9. és 25. között zajló licit előtt – derül ki az Elektronikus Értékesítési Rendszerben (EÉR) megjelent 12 árverési hirdetményből. A licitekre július 8-ig lehet jelentkezni. Nem értékesítik a Costa logóval ellátott, illetve a Costa védjegyoltalommal érintett ingóságokat.
Több száz tételre lehet licitálni
A felszámoló elsősorban egyben kívánja eladni a kávézók berendezéseit, ezért a 18 üzlet (köztük az egykori Allee (a képen), Duna Pláza, Köki terminál, Pólus Center, budaörsi Tesco, Miskolc Pláza, Roosevelt irodaház kávézóinak) összes berendezését tartalmazó árverés elsőbbséget élvez a többinél - itt a licit nettó 41,13 millió forintról indul. (A több száz tétel között vannak például székek, asztalok, fotelek, hűtők, kávégépek, kávédarálók, sütők, mosogatógépek, polcok, víztisztítók és porszívók.) Ha ez az árverés eredménytelenül zárul, csak akkor értékelik ki az üzletekre külön, illetve csoportosítva kiírt kilenc másik árverést. (Például külön is lehet licitálni az Allee bevásárlóközpontban egykor működő két kávézó berendezéseire, áfa nélkül 6,5 millió forint induló áron.)
Ajánlatot lehet tenni - mindössze 250 ezer forint kikiáltási árról indulva - „három üzlet kávéházi bútorzatára” is, a tételeket azonban nem részletezik. A felszámoló meghirdetett továbbá egy autót, 600 ezer forint kikiáltási áron, amely egy „átlagos állapotú”, 2008-as, dízeles Renault Clio, december 21-ig érvényes műszakival.
Tíz év után zártak be
Az L-Coffee tavaly júliusban közölte, hogy tíz éves működés után - nemcsak a járvány hatásai miatt - bezárja a kávézóit. Erre azt követően került sor, hogy a Costa Coffee francia tulajdonosa eladta a márkát a Coca Colának, és az L-Coffee szerint ekkor derült ki, hogy csak a Costa Coffee logóra (emblémára és a szóösszetételre) van brandvédelem, az általuk franchise díjért üzemeltetett kávézókra, a bútorzatra és arculatra nincs. A hazai kávézóüzemeltető - ahogy korábbi közleményében írta - nem értett egyet a Coca-Cola által bevezetett "We're Serving Costa Coffee" márkával sem, amelynek dizájnja hasonlított a magyarországi üzletekére, de a minősége azoktól elmaradt.
A Coca-Cola HBC Magyarország később azt közölte a vg.hu-val, hogy ők nem állnak üzleti kapcsolatban az L-Coffee-val, és a cég által működtetett Costa kávézólánc tőlük teljesen független franchise hálózat. A Coca-Cola jelenleg kizárólagos forgalmazója a kiskereskedelemben kapható Costa kávéknak.
Több száz milliós kötelezettség a mérlegben
Az L-Coffee utolsó elérhető beszámolója 2019-es, abban és a megelőző két évben 2-2,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított, az éveket több tízmillió, illetve 100 millió feletti nyereséggel zárta. Átlagosan 111 dolgozót foglalkoztatott 2019-ben.
A tárgyi eszközeinek mérleg szerinti értéke 1,1 milliárd forint volt 2019 végén. A kötelezettségállománya meghaladta a 900 millió forintot, ebből 375 millió forint a hosszú lejáratú és 534 millió forint a rövid lejáratú kötelezettsége.