"Arról nincs vita, hogy kellenek a MÁV-Startnak új intercity-kocsik. Én azt gondolom, hogy a kocsi jó, a szükséges uniós szabványokkal és engedélyekkel rendelkezik, de tény, hogy az ütemtervben a MÁV-Start azt vállalta, hogy 20 készül el 2018 év végéig, és csak 6 lett kész. Az is komoly kérdés, hogy ez milyen kapacitásokat vett el egyéb tevékenységektől" - mondta a hvg.hu-nak adott interjúban Homolya Róbert, a MÁV nyáron kinevezett elnök-vezérigazgatója.
Mindezért elrendelte a MÁV-Start járműgazdálkodásának felülvizsgálatát, és ez szerinte azt is jelentheti, hogy az új kocsikat nem a MÁV-Startnak mint személyszállítási közszolgáltatónak kell legyártania. A közösségi közlekedés párhuzamosságainak megszüntetésével kapcsolatban pedig elmondta, hogy a vasútra gerinchálózatként tekintenek, az esztergomi vonalon például már látszik, hogy egyre kisebb a buszos kínálat és sűrűbb a vasúti közlekedés.
Homolya Róbert korábban lelkesen beszélt a reptéri vasútról, most azonban már kevésbé optimistán nyilatkozott. "A projektben már nem a vasúti megvalósíthatóság a fő kérdés, hanem az, hogy privatizálva lett a reptér, és az a koncessziós szerződés milyen beavatkozást enged a területen" - fogalmazott a MÁV elnök-vezérigazgatója. Szerinte a reptér mondhatja azt, hogy nem járulnak hozzá a vasúthoz, ugyanis a repteret üzemeltető cég használatába adták azt a területet 75 évre.
A MÁV-elnök a Magyar Idők cikke szerint októberben azt nyilatkozta, a ferihegyi vasút építése már engedély-közeli állapotban van, és ha a beruházás 2021-2022-re elkészül, akkortól húsz perc alatt lehet majd kiérni a Liszt Ferenc repülőtérre Budapest belvárosából. A kiviteli tervek elkészítéséről egy 2016. februári kormányhatározat rendelkezett.