Budapestet szombaton hajnalban csapadékzóna érte el, amelyből öt óra körül a főváros teljes területén havazott. A Budapesti Közművek keretein belül önállóan működő FKF Köztisztasági Divízió szakemberei éjféltől folyamatosan ellenőrizték az utak állapotát, és ahol lehetséges volt, a munkagépek elvégezték az utak preventív sózását. Az FKF munkatársai 77 téli munkagéppel jelenleg is dolgoznak
A társaság rendelkezésére álló téli célgépek száma az elmúlt 10 év során mintegy 20 százalékkal csökkent, a flotta darabszáma már korábban sem volt elegendő. Az elöregedett géppark miatt ráadásul az üzemképesség is csak 55-70 százalék körüli. A szombaton kivonuló gépjárműparból reggel 9:00 óráig 4 darab vált meghibásodás miatt üzemképtelenné.
A munkaerőhiány is probléma
Bár a BKM - Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. jelenlegi munkavállalói létszáma magasabb, mint az összeolvadás előtti tagtársaságoké együttesen volt, de számos hiányszakmában jelenleg összesen több száz betöltetlen státusz van.
A cég folyamatosan várja többek között gépjárművezetők jelentkezését.
Így néz ki a takarítási sorrend
A Társaság Budapest úthálózatának takarítását az alábbi, jogszabályban meghatározott, szigorú prioritási sorrendben végzi:
- a hidak, felüljárók,
- a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető út,
- a Budaörsi út (M1, M7), M3-as, M5-ös autópályák,
- a fő közlekedési utak fővárosi bevezető szakaszai,
- az autóbuszvonalak hegyvidéki szakaszai,
- egyéb autóbusz- és közösségi közlekedési útvonalak,
- a kórházakhoz, rendelőintézetekhez, a lakossági ellátást biztosító logisztikai bázisokhoz vezető utak.