Még mindig nem mutat bíztató jeleket a hazai autókereskedelem. Bár 18 százalékkal nőtt az első nyolc hónapban eladott új gépkocsik száma, a márkakereskedői hálózat azonban tovább karcsúsodik, és a problémák sem csökkentek a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) friss felmérése szerint Az idei évben ugyan három új márka jelent meg a hazai piacon - Ferrari, Jaguar és Land Rover - de a forgalmazói hálózat ismét 10 százalékkal lett kisebb 2011-hez képest. Ez a hazai visszaesés európai léptékben is riasztóan nagy, hiszen, míg Nyugat-Európában évente 5-10 százalékkal csökkentek az autóeladások 2009 óta, addig nálunk75 százalékos (!) piacvesztést voltak kénytelenek elkönyvelni a kereskedők az elmúlt négy évben.
A legjelentősebb csökkenés a Chevrolet- és az Opel-kereskedések esetében következett be - az elöbbiből 18, az utóbbi pedig 14 szalont zártak be az elmúlt egy évben. Érdekes módon a prémium kategóriában bővülés következett be, hiszen a BMW, az Audi márkakereskedések hálózata is gyarapodott, és az egyre népszerűbb koreai autókat (Kia, Hyundai) is több helyen lehet megvásárolni. Mivel a vásárlók 70 százaléka céges autót vesz - többnyire flottakedvezményekkel - nem véletlen, hogy Budapest és Pest megye dominanciája továbbra is érvényes.
Szintén drámai módon csökkent a márkakereskedésekben dolgozók létszáma is: míg négy évvel ezelőtt még 35 ezren, idén augusztusban csak 15 ezren dolgoztak a szalonokban és a velük általában egy épületben levő szervizekben. A szakma gondjainak enyhítésére a Gémosz elnöke a közelmúltban megbeszélést kezdeményezett a kormányfővel. Gablini Gábor egy 17 pontból álló javaslatcsomagot nyújtott át Orbán Viktornak - ebben többek közt a szolgáltatások minőségének megőrzésére és a feketegazdaság visszaszorítására tettek javaslatot.