Az állomásfelújítását eredetileg egy másik, az ABC Group Kft. és a Fazakas Építésziroda Kft közös ajánlattevőként nyerte el még szeptemberben. Később azonban a két cég visszalépett a projekttől, így került képbe a második legkedvezőbb érvényes ajánlatot leadó MG Építész Kft. Az új szerződést idén január 25-én kötötték meg, hogy elkezdődhessen a régen várt felújítás. Az ügyben két jogorvoslati eljárás is indult - derül ki a Közbeszerzési Értesítőből.
A most már végképpen nyertes MG Építész Kft.-nek meg kell terveznie a felvételi épület és a gyalogos felüljáró átépítését, a perontetők felújítását, továbbá a liftek és a mozgólépcsők elhelyezését. A feladatért 74,7 millió forintot kapnak a MÁV-tól, a finanszírozás az uniós Közlekedés Operatív Programból (KÖZOP) történik.
Az MG Építész Kft. nem először vesz részt budapesti állomások felújításában: 2012-ben a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.-vel konzorciumban közösen végezte el a Nyugati Pályaudvar tetőszerkezetének restaurációját. De szerződtek már a Magyar Nemzeti Bank épületének és a Honvédség különböző ingatlanjainak áttervezésére, az ezzel kapcsolatos feladatok kivitelezésére.
A kőbánya-kispesti vasútállomás a rendszerváltás kezdetével került nehéz helyzetbe: a környéken lévő gyárak és üzemek bezárása miatt folyamatosan csökkent az áthaladó teherforgalom, ami a 2000-es évek elejére gyakorlatilag teljesen megszűnt. Először 2009-ben merült fel a peronok és a fogadótér felújítása, ugyanis ekkor kezdődött meg a Köki Terminál bevásárlóközpont építése. Végül a MÁV-által kezelt területeket nem, csak a metróperont és a jegypénztárakat építették át.