Az e-ügyintézési törvény 2018. január 1-jétől teszi kötelezővé az elektronikus ügyintézést a gazdálkodó szervezeteknek, amely a központi szolgáltató által nyújtott Cégkapu szolgáltatással teljesíthető a legegyszerűbben.
Az Ügyfélkapuhoz hasonló Cégkapun keresztül a cégek, alapítványok, gazdálkodó szervezetek online tartják majd a kapcsolatot a hivatalokkal, dokumentumokat küldhetnek, fogadhatnak, így személyes ügyintézés nélkül, kényelmesebben és gyorsabban intézhetik a cégügyeiket.
A regisztrációt az e-ügyintézési törvény alapján augusztus végéig kell elvégezni, a törvény azonban átmeneti felkészülési időszakot biztosít, így 2017. december 31-ig hátrányos jogkövetkezmények nélkül lehet teljesíteni. A hatóságok 2018. január 1-jétől viszont már törvényességi felügyeleti eljárást vagy hatósági ellenőrzést indíthatnak azon gazdálkodó szervek esetében, amelyek nem regisztráltak.