A nagyvállalatok 39 százaléka már HR-analitikával is foglalkozik, és minél nagyobb egy cég, annál fontosabbá válnak az ilyen jellegű elemzések - derül ki az SAP közleményéből, amely egy 1204 szervezet megkeresésével készült nemzetközi felmérést idéz. A Sierra-Cedar tanulmánya szerint a nagyvállalatok közül egyre több vonja össze szolgáltatóközpontokba különböző HR-szervezeteit, amelyek szolgáltatásai céges portálokon, help desk megoldásokon keresztül érhetők el és gyakran mobil hozzáférést is biztosítanak munkatársaik számára.
Az új, technológia jelentős hatékonyságnövekedést is eredményez, hiszen egy-egy HR-ügyintéző átlagosan 51 százalékkal több alkalmazottat szolgál ki ebben a modellben.
A leghatékonyabb megoldás a felhő
Tavaly a világ 10 legnagyobb HR szoftverszállítója a globális piac közel 59 százalékát birtokolta az Apps Run the World Research jelentése szerint. A piackutató arra számít, hogy 2020-ig évente átlagosan 3,5 százalékkal bővül majd ezen alkalmazások piaca, így a tavalyi 12,5 milliárd dollárról 14,9 milliárd dollárra nő az időszak végére.
A fejlődés mozgatórugója, hogy a vállalatok első számú ügyfelei, az alkalmazottak, elvárják, hogy könnyen és gyorsan, bárhol és bármikor hozzáférjenek a HR-információkhoz, ahogyan azt magánemberként, a lakossági piacra szánt alkalmazások és szolgáltatások esetében megszokták. Ugyanakkor a munkaerőpiacon jelenleg a munkavállalók öt nemzedéke aktív, akik más-más kommunikációs csatornákat preferálnak. A HR-szakemberek ezért mára felismerték, hogy a változatos és gyorsan fejlődő elvárásoknak a leghatékonyabban felhőalapú humánerőforrás-menedzsment megoldásokkal tehetnek eleget.
Regionális térhódítás
Mindennek köszönhetően - a globális trendekkel összhangban - a régiónkban is terjednek a felhőalapú HCM (humántőke menedzsment) megoldások. A Mol Csoport csoport például integrált tehetség- és teljesítménymenedzsment folyamatának hatékonyságát növelte az felhőalapú megoldás bevezetésével. A HR-adatok azonnali elérhetőségének köszönhetően ugyanis a vállalatcsoport kétezer vezetője gyorsabban hoz megalapozott döntéseket, a teljesítményalapú javadalmazást és az új vezetők kinevelését szolgáló, éves kiértékeléssel pedig 45 százalékkal gyorsabban, 1800 órával kevesebb idő alatt elkészül.
Az it-biztonsági szoftvereket fejlesztő cseh AVAST Software az SAP SuccessFactors segítségével automatizálta a toborzás és a munkába állítás folyamatait, és ezt a megoldást használja a Telekom Slovenije, valamint a koperi kikötő is - mutat rá az SAP a közleményében.
A felhőalapú HR megoldások az alkalmazottaknak és a HR-szakembereknek könnyen használható alkalmazásokat adnak. Beépített, folyamatos szoftverinnovációra épülő döntéstámogatással segítik az intelligens szolgáltatások gyors és rugalmas bevezetését, különböző eszközökre történő kiterjesztését, amelyek a világszinten bevált gyakorlatot a helyi törvényi megfelelés követelményeivel összhangban teszik elérhetővé - mondta Majoros Gábor, az SAP SuccessFactors üzletágvezetője.
A szakember szerint a vállalatok az alapfunkciókon túl olyan folyamatok felhőbe vitelét is megkezdték, mint a toborzás, a HR-analitika és a közösségi kollaboráció. Az adminisztratív és a tranzakciós feladatok terhe alól mentesülve a HR-szakemberek így a lényegre, többek közt a vállalatot előre vivő, tehetséges munkavállalók felkutatására és megtartására összpontosíthatnak - jegyezte meg.
(A cikk az SAP Hungary Kft. támogatásával készült.)