A közlemény szerint a piac felpörgése a pillanatnyi kínálati adatokon is megmutatkozik: a Használtautó.hu portálon jelenleg mintegy 100 ezer személyautót hirdetnek eladásra, ami 23 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőtti 81 400 darabot.
Az élénkülés jele, hogy hiába nőtt csaknem negyedével a kínálat, egy személyautó átlagos hirdetési időszaka a tavalyihoz hasonlóan 35 nap körül mozog, vagyis a megnövekedett kereslet miatt átlagosan továbbra is alig több mint egy hónap elég ahhoz, hogy egy használt személyautó gazdára találjon - idézik a közleményben Fodor Lászlót, a portál értékesítési vezetőjét.
A magyar autósok több mint négyötöde továbbra is a hazai piacon vásárol használt autót. Eközben azonban évről évre nő a behozott használt járművek aránya, az elmúlt 5 év során 12-ről 19 százalékra emelkedett az arányuk: az idén a várható 760 ezer átírt használt autóból 143 ezer eddig külföldi okmányokkal futott.
A szakemberek azonban úgy látják, hogy a használtautó-import felívelő szakaszának végén tart. Az elmúlt évek során a behozatalhoz számtalan negatív tapasztalat kapcsolódott, mivel a behozott autók többsége, az idén 61 százaléka legalább tízéves, így árelőnyük könnyen elillan a hamar felmerülő szervizköltségek miatt. Emellett a külföldi autók előélete is jóval nehezebben követhető nyomon.
A Használtautó.hu szerint megváltozott az importált autók összetétele is. Míg korábban egyértelműen a vágyott presztízsautók, a BMW, az Audi, a Mercedes domináltak, jelenleg már a "hétköznapibb" márkák iránt a legerősebb a kereslet. Jól mutatja ezt az is, hogy míg 2012-ben a két legnépszerűbb kategória, a felső- és az alsó-középkategória aránya 27:18 volt, mára ez megfordult 22:25-re. Ugyanekkor az egyterűek súlya lassú növekedést mutatott.