Eddigi legeredményesebb évét zárta a Gránit Bank Zrt. Hegedüs Éva, a bank elnök-vezérigazgatója az előző évhez képest 16 százalékkal bővülő, 1,425 milliárd forint adózás előtti eredményről és közel 400 milliárd forint mérlegfőösszegről számolt be a részvényeseknek április 30-án - a pandémiás helyzetre való tekintettel - videókonferencia keretében megtartott közgyűlésen.
A hazai magántulajdonban lévő pénzintézet immár a hatodik nyereséges üzleti évét zárta, és a részvényesek az idén sem fizettek osztalékot, az adózás utáni eredményt az eredménytartalékba helyezték a növekedés maximalizálása érdekében.
Nyereséget termelnek
A 2019-es évet 398 milliárd forint mérlegfőösszeggel, több mint 14,5 milliárd forint saját tőkével zárta a Gránit Bank, adózás előtti nyeresége 16 százalékkal 1,425 milliárd forintra nőtt, így a bank 2014 óta immár hatodik üzleti évét zárja folyamatosan növekvő eredménnyel. Miután a nemzetközi tapasztalatok szerint a pénzintézeteknél 6-8 év szükséges az indulást követően a nyereséges működéshez, kiemelkedőnek számít, hogy a Gránit Bank már a negyedik teljes üzleti évtől - a kiváló minőségű portfóliónak és a költséghatékony digitális üzleti modellnek köszönhetően - nyereséget termel.
A bank teljes eszközportfóliója (összes ügyfelekkel szembeni követelése) 2019 végén megközelítette a 200 milliárd forintot, ez 22 százalékkal haladja meg az előző évit, és az indulás óta 86 százalékos éves átlagos növekedést jelent. A bank konzervatív hitelezési gyakorlatát a portfólió kiváló minősége 99,96 százalék problémamentes), a magas fedezettség és az 50 százalék körüli hitel-betét arány jelzi.
Működésének 10 éve alatt a bank a mérlegfőösszegét éves átlagban 52 százalékkal növelte, a kezelt számlák száma jelenleg meghaladja a 62 ezret. A működési költség mérlegfőösszeghez viszonyított aránya csupán 0,9 százalék.
Tavaly is folyamatosan nőtt a teljes egészében digitális csatornán (online, videós azonosítással) nyitott lakossági számlák aránya, amely az utóbbi időszakban már elérte a 90 százalékos arányt is.
A digitalizációra tesznek
A bank eredményei igazolják a 10 évvel ezelőtti alapításkor elhatározott digitális banki stratégia helyességét, amely a jelenlegi nehéz helyzetben is kiválóan vizsgázik. Ügyfélkörünk bővítését pedig változatlanul az online és mobilbankolás kényelmét és biztonságát nyújtó egyedi innovációkra alapozzuk - mondta a közgyűlésen Hegedüs Éva elnök-vezérigazgató.
Az ügyfélszám ütemes növekedésében szerepet játszik, hogy a bank 2019-ben is több, a digitális bankolást segítő újdonsággal jelentkezett, mint a babaváró kölcsön online igénylése, valamint az értékpapírszámla-nyitás és az állampapírokra adott vételi és eladási megbízások lebonyolítása videóbanki csatornán keresztül. Ezen túl az androidos telefonon már 2016 óta elérhető mobilfizetés (Gránit Pay) mellett, a múlt év júliusától iPhone-on (Apple Pay) is biztosítja ügyfelei részére a mobilfizetési megoldást.
Az innovációk sora 2020 elején is folytatódott az azonnali fizetési rendszerhez kapcsolódó fizetési kérelem szolgáltatás bevezetésével és az NHP Hitel Hajrá online igénylési lehetőségének megteremtésével. Hegedüs Éva szerint a koronavírus-járvány és a hazai digitális kultúra terjedése felgyorsítja a pénzügyi szolgáltatások digitalizációját.
Nem fizetnek osztalékot
A részvényesek a közgyűlésen idén is egyhangúan döntöttek arról, hogy a megtermelt nyereségből nem fizetnek osztalékot, azt a bank további növekedése érdekében az eredménytartalékba helyezték. A tulajdonosok aktualizálták a Gránit Bank hosszú távú üzleti stratégiáját, amely továbbra is a digitális innovációkon és a konzervatív hitelezésen alapul.
Az elnök-vezérigazgató szerint a jövőbe senki sem lát, de mint ahogy az elmúlt 10 esztendőben minden évben sikerült túlteljesíteni a stratégiában megfogalmazott kulcs pénzügyi mutatókat, ígéri, hogy a jövőben is mindent megtesznek azért, hogy ez a trend változatlan maradjon.