A GVH szerdai közleménye megengedhetetlen pszichés nyomásnak nevezi, hogy a 10 százalék mindig hozzáadódik a fizetendő összeghez, ha a vásárló azt nem módosítja.
Az indoklás szerint a fogyasztói döntés korlátozása az elvárásként megjelenő borravaló, hiszen annak fizetéséről ilyenkor a gép dönt. A zaj, a tömeg, az időnyomás és a kommunikációs nehézségek miatt mindez a fesztiválokon és a vendéglátóhelyeken kiváltképp igaz - tették hozzá.
A bírság mértékét növelte, hogy a szolgáltatás újszerű, a gyakorlat pedig széles fogyasztói kört érinthetett éveken keresztül. Enyhítő körülményként értékelték ugyanakkor, hogy a HelloPay Zrt. intézkedett a kifogásolt gyakorlat módosításáról, és tájékoztatásokat tett közzé a termináljai működéséről. Utóbbiak hatékonysága ugyanakkor nem ismeretes - olvasható a közleményben.