A beszámoló szerint a versenyhivatal 41 eljárást zárt le és 34-et indított el, ennek több mint fele a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok vizsgálata miatt indult.

A jogsértések túlnyomóan a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal voltak kapcsolatosak, 41 ügyben 97 vállalkozással szemben hozott döntést versenyfelügyeleti eljárások keretei között, ebből 27 ügyben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal, 8 esetben, összefonódással, míg 5 ügyben versenykorlátozó megállapodással kapcsolatos eljárásokban. Mindemellett a GVH tavaly is stratégiai célnak tekintette a kartellek felderítését.

A vizsgálók 2023-ban 26 vállalkozásnál végeztek helyszíni kutatást, melyek során összesen 5TB mennyiségű adatot vizsgáltak meg és dolgoztak fel

– írja a szakértői közlemény.

Ami a bírságok kiszabását és az ügyek lezárás illeti, a versenytanács a tavalyi döntéseinek háromnegyedében állapított meg jogsértést, aminek keretében

27 esetben 57 vállalkozással szemben szabott ki bírságot, összesen nagyjából 2 milliárd 219 millió forintot.

Ugyanakkor a vállalatok többek között a megfelelési program kidolgozásával, a jogsértés elismerésével, jogorvoslatról való lemondással, a károsultak kompenzációjával, engedékenységi nyilatkozattal, valamint egyezségi eljárásban való részvétellel jelentős, 825,2 millió forintos bírságkedvezményt tudtak elérni.

Gigabírságot szabott ki a GVH az ismert webáruházra

Az üzemeltető cseh cég 2020 augusztusától kezdődően több módon is tisztességtelenül torzította a vásárlók ügyleti döntéseit.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→