Nagyjából 10,5-10,7 kilométer/órás sebességgel haladt a Viking Sigyn, amikor maga alá gyűrte az előtte utazó Hableányt, derül ki a nyomozati iratokból, melyeket a két magyar áldozat jogi képviselői is megkaptak - ismerteti a hírportál, amely szerint olyan gyorsan közeledtek a baleset előtt a Hableányhoz, hogy nem volt már lehetőség semmit sem tenni.
A cikkből az is kiderül, hogy az előzést sem hang-, sem fényjelzéssel nem jelezte a szállodahajó, pedig ez az előírás. Ahogy az is, hogy rádión kell tájékoztatni a másik hajót, hogy le fogják hagyni. Mindezt addig ismételgetni, amíg nem sikerül kapcsolatot létesíteni - mondta az egyik áldozat, a turistahajó elhunyt matrózának ügyvédje a hajózási szabályokra hivatkozva.
Az ütközés után előrerohant és mentőgyűrűket gyűjtött a Viking kapitánya, Jurij C., akit egy a hajó elejében fotózkodó német pár női tagja világosított fel, hogy elütött egy hajót. A már óvadék ellenében szabadlábon lévő bűnügyi őrizetbe áthelyezett férfi az eset után intézkedett arról, hogy a mentőcsónakot vízre tegyék és megpróbálják megtalálni a Hableány utasait.
Az első segélykérés percekkel a baleset után, a tízes frekvencián hangzott el az ukrán hajóskapitánytól. Pedig ezen a frekvencián elvileg csak hajók kommunikálnak egymással. Segélykérésre pedig kifejezetten a tizenhatos frekvenciát szokták használni - mondta el szintén az ügyvéd.
További részletek az Index cikkében olvashatók a balesetről.