A tavaly májusi baleset ellenére a cég értékesítésből származó bevétele alig, 2,4 százalékkal esett vissza és 792 millió forintot értek el. Az egyéb bevételei, mint például a szakképzési hozzájárulás ugyanakkor 20 millióra estek a 2018-as 46 millióról.
A csökkenő bevétel mellett a cégnek mind az anyag- mind pedig a személyi jellegű ráfordításai emelkedtek. Utóbbi annak ellenére is, hogy az átlagos dolgozói létszám a 2018-as 116-ról 100-ra csökkent.
A vállalat tavalyi eredményét jelentősen rontó tétel még az a 259,5 millió forintos céltartalék, amelyet a Hableány-balesettel kapcsolatban képeztek.
Lapunk megkérdezte a Panoráma-Decket, hogy miből áll össze ez a jelentős tétel, de csak azt közölték, hogy az "összeg megállapítása a havária következményeinek a Panoráma-Deck Hajózási Kft-t érintő számított kockázati mérték alapján történt meg".
Azt is hozzátették, hogy a "tétel nem tartalmazza a társaság saját vagyoni kártételeit".
A céltartalék-képzés, a csökkenő bevétel és a növekvő kiadások miatt a cég tavaly 341 millió forintos veszteséget könyvelt el adózás után.
A Panoráma-Decknek a baleset után négy hajója maradt, a Szentendre, az Attila, a Halászbástya és a Katalin. Ezek együttes piaci értékét 240 millióra tették, könyv szerinti értékük 82 millió forint.
A vállalat saját tőkéje 585 millióról 147 millióra apadt 2019-ben.
A cég hajóját, a Hableányt 2019. május 29-én 21:05-kor sodorta el és gyűrte maga alá a Viking Cruises szállodahajója, a Viking Sigyn. A Hableány 7 másodperc alatt elsüllyedt, mindössze 7 dél-koreai turista élte túl a tragédiát, 25 honfitársuk és a kétfős magyar személyzet az életét vesztette. Egy embert a mai napig eltűntként tartanak nyilván.
A szállodahajó 65 éves ukrán kapitányát az ügyészség vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget eredményező gondatlan veszélyeztetésével és segítségnyújtás elmulasztásával vádolja. Az ügyben márciusban előkészítő tárgyalást tartottak, amelyen a vádlott közölte, nem mond le a tárgyalás jogáról. A kitűzött tárgyalásokat azonban a koronavírus-járvány miatt elhalasztották, így a bizonyítási eljárás csak szeptemberben kezdődhetett meg.
Az ügyben felmerült a Viking Sigyn testvérhajója, a Viking Idun kapitányának a felelőssége is, aki a baleset idején a Sigyn mögött hajózott, ám - a gyanú szerint - amikor észlelte a balesetet, nem követte az ilyenkor szokásos protokollt, nem tett meg mindent az emberek kimentése érdekében.