A tavaly bejelentett értékesítés nyomán a szintén Győrben előállított Halls cukorkák gyártását áttelepítik a lengyelországi Skarbimierzbe 2016 második felében. Ennek oka a közép-európai fogyasztók gördülékenyebb kiszolgálása.
A Negro és gyártóbázisa értékesítésének okaként a kommunikációs tanácsadó a Mondelez International hosszú távú versenyképességének fenntartását, s a növekedést jelölte meg, amelynek következtében az úgynevezett kulcsmárkák gyártására koncentrálnak.
A Negro nem illeszkedik a Mondelez stratégiájába, mely szerint a vállalat regionális és globális kulcsmárkáira fókuszál. A a Negro fontos és szeretett helyi márka marad, mely jelentős potenciált jelenthet egy olyan vállalkozás számára, mely prioritást tud adni a márkának és megadhatja számára a szükséges fókuszt, erőforrásokat. A közelmúlt stabilitásától eltekintve a márka forgalma csökkenésben volt az elmúlt években, s nem látják növekedési potenciálját a Mondelez portfóliójában.
Vannak érdeklődők a Negro és a győri üzem iránt, de az értékesítési folyamat még nem indult el, jelenleg egy belső értékesítési csapat felállítása zajlik. A potenciális vevők nevét sem most, sem a tárgyalások későbbi szakaszában nem hozzák nyilvánosságra, ahogy azt sem, hogy mekkora összegben szeretnék értékesíteni a márkát a gyárral együtt - mondta Kertész. A győri gyár jelenleg is "normál üzemmódban" működik, az eladásnak nincs kihatása a termelésre.
A Halls cukorka áthelyezése miatt 17 munkahely szűnik meg. Vizsgálják annak lehetőségét, hogy a székesfehérvári gyárban is tudnak-e biztosítani munkalehetőséget az érintetteknek. Egy tanácsadó cég segítségével próbálják új munkalehetőséghez juttatni őket, emellett együttműködnek majd a helyi önkormányzattal is.
A Mondelez Hungaria Kft. a Mondelez International cégcsoport tagja. Magyarországon a Győr-Moson-Soproni megyeszékhelyen kívül Székesfehérváron rendelkeznek gyártó egységgel. A két telephelyen jelenleg összesen 645 ember dolgozik, ebből kilencven kölcsönzött munkaerő.
Győrben a Negrót és a Halls cukorkákat gyártják, a székesfehérvári gyár portfóliójába pedig a Milka és Cadbury kekszes csokoládék, valamint a Győri édes, az Albert, a Háztartási keksz, a Pilóta, a Vaníliás karika, a TUC-, a LU- és a Ritz-kekszek, illetve a Disko és a Zlate keksztermékek szerepelnek. Két utóbbit a cseh piacon értékesítik.
Csoport szinten 2014-ben 30 milliárd dollár (8664,9 milliárd forint) volt a nettó árbevétele az Amerikai Egyesült Államokban székelő, a világ több mint nyolcan országában jelenlévő vállalatnak.