Az MNB közleményében kiemeli, hogy az intézkedések nem érintik az ügyfelek értékpapír-állományát és pénzeszközeit, amelyek teljes mértékben rendelkezésre állnak.
A jegybank a 2016. július 1-jétől a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot áttekintve egyebek közt megállapította, hogy a társaság befektetési tanácsadási tevékenysége során nem tett eleget előzetes tájékozódási és alkalmasságértékelési kötelezettségének, továbbá az üzletkötők teljesítményjavadalmazása kizárólag az ügyletkötések számának növelésére, nem pedig a szolgáltatások minőségi szempontjaira épült.
Az informatikai hálózat biztonságát szavatoló rendszerek konfigurációja és a hálózati egységek kialakítása nem volt megfelelő, az Equilor nem gondoskodott a telepített verziók frissítéséről, illetve a hozzáférési jogosultságok megfelelő kezeléséről sem.
A befektetési szolgáltató a 10 millió forint feletti készpénzbefizetéseknél és egyes kockázatos ügyfeleinél elmulasztotta a pénzeszközök forrására vonatkozó információk beszerzését. Nem tudta kiszűrni a pénzmosás, terrorizmusfinanszírozás szempontjából kockázatos ügyfeleket, ügyleteket, s a gyanús tranzakciókat is késve jelentette be.
Mindezek alapján az MNB 90, illetve 180 napos határidő kitűzésével kötelezte az Equilort, hogy a feltárt hiányosságokat szüntesse meg. A prudenciális jogsértések miatt 21 millió, a pénzmosási szabálytalanságokért pedig 8,5 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki a befektetési szolgáltatóra.
A jegybank a bírság összegének meghatározásakor figyelembe vette a társaság piaci hatását, a feltárt kockázatok mértékét, illetve azt, hogy több feltárt jogsértés rendszerszintű hiányosságnak minősült. Enyhítő körülménynek számított, hogy a befektetési szolgáltató együttműködő volt, és több hiányosságot már a vizsgálat során korrigált, illetve jelezte szándékát azok megszüntetésére.