Befutott a Nemzeti Regatta nevű motoros, a Balatoni Hajózási Zrt. legújabb hajója Füredre, ezzel megkezdődött a 171. balatoni hajózási szezon.

A BAHART az elmúlt három évben nem emelt árat, idén azonban lesz jegyáremelkedés, az egyik díjzónában 100 forinttal, a másikban 200 forinttal kell többet fizetni egy-egy hajóúton. A kompon a gépkocsik, biciklik szállítási ára nem változott, de az utasok a korábbi 600 forint helyett 700 forintért kelhetnek át Szántód és Tihany között - írja a balatonfured.hu.

A hajójáratok száma folyamatosan bővül a következő hetekben, a főszezonban már 18 kikötő között, 28 útvonalon közlekednek majd.  Az önkormányzati tulajdonban lévő Balatoni Hajózási Zrt. húsz motoros nagyhajót, három gyorshajót és négy kompot működtet.

"360 milliárdos fejlesztési lehetőséget kapott a térség turizmusa a Balaton program révén, bízzunk abban, hogy ez a határozat előremutató és fenntartható fejlesztéseket eredményez majd"

- mondta a hajókikötőben tartott megnyitó beszédében Bóka István, Balatonfüred polgármestere.

A szezon egyik újdonsága a várhatóan a főszezonra elkészülő, 150 millió forintból felújított Kossuth-komp lesz. Ezentúl naponta indulnak hajók Siófok-Balatonfüred-Tihany illetve Fonyód-Badacsony útvonalon, sétahajózni lehet Balatonfüreden, Tihanyban, Badacsonyban, Keszthelyen és Siófokon. Programmal, étkezéssel meghirdetett hajókirándulások várják a vendégeket, júniustól pedig diszkóhajók is közlekednek.

A legfrekventáltabb Siófok-Balatonfüred-Tihany útvonalon a hajókra telepített utastájékoztató rendszer érhető el, minden hajón és kikötőkben ingyenes wifi szolgáltatást biztosítanak.

A Balatoni Hajózási Zrt. tavaly intenzív fejlesztési stratégiába kezdett, hiszen a cégnek több évtizedes lemaradást kell bepótolnia - mondta Kollár József, a cég  vezérigazgatója. A vállalat beruházási kerete idén 800 millió forint lesz. A Kossuth kompon kívül felújítják a Helka és a Szántód hajót, továbbá fejlesztik a kikötői biztonságtechnikai eszközparkot is.

A társaság a 2020-ig tartó fejlesztési ciklusban nagymértékű állami és uniós forrásokra számíthat, fejlesztheti kikötőit, hajóflottáját, és kialakíthatja a második balatoni kompjáratot Fonyód és Badacsony között.