A 3,5 tonna feletti járművek által fizetett megtett úttal arányos díj tavaly átlépte a bruttó 221 milliárd forintot, amely 11,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket és 193 százalékkal a 2015-öst.
Tavaly a költségvetési elvárást is felülteljesítették 4,7 milliárd forinttal.
Kapcsolódó
Ez a növekedés két okra vezethető vissza:
- a forgalom emelkedése
- az M0 keleti szektora és az M86, M31-es utak is fizetősek.
Csak ezek az új szakaszok 9,6 milliárd forint bevételt hoztak:
- az M0 5,2 milliárdot,
- az M86 2,6 milliárdot,
- az M31 pedig 1,6 milliárdot
A cég úgy számol, hogy idén is folytatódik a növekedés, mintegy 6 milliárddal emelkedhet a befolyó összeg országosan.
Sokan szeretik az OBU-kat
A HU-GO rendszerben 91 ezer ügyfelet tartanak nyilván, amely 20 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A regisztrált gépjárművek száma egy év alatt 280 ezerről 338 ezerre nőtt. Fedélzeti egységből (OBU) 204 ezer van a korábbi 167 ezer helyett. (Lehet bliccelni az autópályán? Megszólalt az útdíjbeszedő.)
Az egységek főként a belföldi fuvarozók között népszerű, ott 98,1 százalék a használati arány, de a külföldieknél sem alacsony: 77,4 százalék - közölte Börzsei Tibor, a NÚSZ vezérigazgatója. Aki nem használ fedélzeti eszközt, az úgynevezett viszonylati jegy megvásárlásával tud fizetni egy-egy útra. Elhangzott az is, hogy az útdíj 51,2 százalékát külföldiek fizették be, közülük is a románok a legtöbbet.
Dőlnek a rekordok
A NÚSZ a megtett úttal arányos útdíjrendszer 2013 júliusi bevezetése óta a legerősebb hetét könyvelte el a múlt héten, mikor 6 napig kellett dolgozni. Ekkor közel 5 milliárd forint bevételük volt.
Egy másik fontos számot is elért a cég: idén a március 15-i hétvégén átlépték az 1000 milliárdos költségvetési bevételt 2013 közepétől számolva. Ebben nem csak a teherautók, hanem a személyautósok e-matrica-bevétele is benne van.
A várpalotai elkerülőn még nem kell fizetni
Egyelőre nem jelent meg az a rendelet, amely a nemrég átadott várpalotai elkerülő utat fizetőssé tenne a teherautók számára - mondta Börzsei Tibor a Napi.hu kérdésére.
A borítókép forrása: Szász Péter/Napi.hu.