Vasárnap átadták az M0 autóút M6-51. számú főút közötti 11 kilométer hosszú, kibővített szakaszt, vagyis a korábbi kétszer két sáv helyett a későbbikekben háromszor három sávos pályát használhatnak az autósok (ami mellett egy-egy leállósáv is található). Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője az eseményen elmondta, hogy az új szakasz megnyitásával a jobb pályán megszűnnek a torlódások, így a közlekedés biztonságosabbá és gyorsabbá válik. A kivitelező kiszélesítette a sávokat, összesen 25 km zajvédő falat telepített. A pályaszakaszhoz két új Duna híd is tartozik, a hárosi Deák Ferenc- és a soroksári Dunaág híd. A teljes beruházás 34 milliárd forintba került, ami tehát magában foglalja a hidakat, ezek építése 16 milliárdot vitt el a 34 milliárdból. A beruházás a Közgép Zrt., az A-Híd Zrt., a Magyar Aszfalt Kft. és a Colas Hungária Zrt. kivitelezésében valósult meg, az Új Széchenyi Terv forrásaiból, az Európai Unió támogatásával.
Az M0 útgyűrű déli szektorán, a régió második legforgalmasabb autópályáján forgalmi sávonként mintegy 25 ezer jármű halad át naponta. Az M0 déli szektorának betonburkolata Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával épül, amely nagyobb teherbírása miatt a legalkalmasabb a jelentős kamionforgalom viselésére. Felületképzése révén a járművek okozta zajhatás is alacsonyabb.
Völner Pál, a fejlesztési tárca államtitkára elmondta, hogy már a befejező munkálatokat végzik az M0 déli szektor bővítésének további részén, az 51. számú főút - M5 autópálya között is. Itt teljesen új nyomvonalon épül meg a körgyűrű új szakasza, amelynek átadása augusztus végén várható. A beruházás az EuroAszfalt Kft. és a Lavinamix Építő Kft. kivitelezésében valósul meg, s 10 milliárd forintba kerül. A bővítés befejeztével szeptembertől az autóút az M7 és M5 autópályák között mindkét irányban három forgalmi sávossá válik, egy-egy leállósávval.