Aki másfél millió forintból venne használt autót vessen számot a realitásokkal! Ne akarjon feltétlenül 10 éven belüli és 180-200 000 kilométernél kevesebbet futott autót találni, mert az idősebb és többet futott autó között rábukkanhat jobbra, mint ha görcsösen ragaszkodik egy illúzióhoz és a megcélzott határokhoz árban vagy futásteljesítményben - értékelnek az autós portálon.
A vásárlás előtt is vannak buktatók
Ne ugráljunk autóról autóra! Ha túl sok típusnál fontolgatjuk a vásárlást, szétforgácsoljuk az erőnket, így nem fogunk tudni utánanézni annak, melyik motorral érdemes keresni a kocsit, s mik a típus buktatói. Ésszerű 2-3 típusra szűkíteni a kinézett autók számát, sokféle autóból nehéz rendesen felkészülni
A vezess.hu szerint érdemes rászánni legalább három hónapot a hirdetések figyelésére, amikor még nem éles a keresés, csak tájékozódunk a használtautó-árakról. Gyakoribb autóknál, ha van elég hirdetés, egy idő után jó eséllyel előre meg lehet mondani, hogy a kocsi 2-3 napon belül eltűnik-e vagy hetekig-hónapokig hirdetik majd. Közben nézzünk is meg pár, relatíve drágának és olcsónak ható használt autót, hogy miért kínálják őket annyiért, amennyiért.
Aki használt autót keres, állítsa be az értesítést az új hirdetésekről és trombitálja körbe az ismeretségi kört, hogy autót keres. Így van esélye a netre fel sem kerülő kocsikat megcsípni például a kollégák unokatestvéreitől.
Ha eljött a vásárlás ideje, adott a pénz a kocsira és már látott elég használt autót, mondjuk ötöt-hetet megnézett alaposabban, akkor döntsünk gyorsan, mert ebben az ársávban erős a pörgés és sok a vevő. Használt autó is van elég, de tényleg jó sokkal kevesebb.
Márkakereskedésből vásárolni
Ügyeljünk arra is, hogy az 1,5 milliós kocsikra az első hat hónapban valószínűleg rá kell költenie legalább 150-200 ezer forintot, mondjuk egy gumigarnitúrát vásárolva, szíjas vagy láncos vezérlést, kenőanyagokat és szűrőket cseréltetve, az üléskiszedős kárpittisztításra és polírozásra áldozva, ha az autónak nincs is azonnal javítandó baja.
A szelekció alapja lehetne eleve kizárni azokat az autókat, amelyekből csak a legolcsóbbak kaphatóak 1,5 millió forinttól. Aki a legaljából kíván választani, lelke rajta, de egy idősebb autó jó állapotban, vonzó színben és felszereltséggel nagyobb használati értéket nyújt, mint egy fiatalabb típus az ársávja legaljáról.
Az átvizsgálás szükséges!
Fontos az autó lehetőleg márkaszervizes átvizsgálása vagy egy igazán jó független szakértő megbízása, amivel rengeteg buktatót el lehet kerülni. Mivel ez a megbontás nélkül vizsgálat is fel tud deríteni törésnyomokat és az emelőn az is kiderül, amit a kocsi mellett guggolva, a küszöb alá pislogva soha nem fogunk megtudni, a szakszervizes állapotfelmérésről az se mondjon le, aki 1,5 millió forint körül keres használt autót.
Kell egy szakember, aki elfogulatlan, nem szeret bele a kocsiba és korrekten átnézi az autót, kiolvassa a hibatárolót - figyelmeztet a vezess.hu.
Sok márkaszerviz 2-5 hetes előjegyzéssel dolgozik, de ez ne tévesszen meg senkit! Azért ilyen hosszú a sor az ütemezhető munkákkal, hogy legyen kapacitás a lerobbanó, trélerrel érkező autók javítására és az állapotfelmérésekre is. Állapotfelméréskor a márkaszervizek igyekeznek másnapra szerelőt és emelőt biztosítani.
Nagy előnye a márkaszervizeknek, hogy a kocsi összeurópai szerviztörténetéhez is hozzá tudnak férni, bár ez nem mindenütt adott; kiolvassák a hibatárolót és a nemrég törölt, de pár motorindítás után újraéledő hibaüzenetek is kibuknak.
Nem hátrány a cégautós múlt, sőt. Ilyen esetben legalább az első 4-5 évben jó eséllyel biztosított volt az autók előírás szerinti karbantartása.