A GVH döntése szerint a Cloulyn Pro Ltd. és az Assort Flex Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az MLM rendszerben értékesített Lavylites márkanevű kozmetikai termékcsalád népszerűsítésekor, mert megalapozatlan állítások jelentek meg a termékek gyógyhatásáról és egészségre gyakorolt hatásáról, valamint azok hatékonyságáról.
A GVH megállapította, hogy 2013 augusztusa és 2015 novembere között igen széleskörű hatásokat ígérő, de megalapozatlan állításokkal népszerűsítették a Lavylites termékcsaládba tartozó tusfürdőket, testápolókat, testpermeteket, samponokat, szájápolókat és arckrémet. A GVH a gyártó Cloulyn Pro Ltd.-vel szemben 50 millió forint, a forgalmazó Assort Flex Kft.-re pedig 40 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozások érdekelvű felelősségének megállapítása miatt, hiszen a vállalkozások érdekében állt a magatartás folytatása az elért árbevétel révén.
Az Assort Flex Kft 2013-ban még csak 114, 04 millió forintnyi árbevételt ért el, 2014-ben azonban már 2 milliárd 184,16 miilió forintra tornászta fel forgalmát, a Céginfó.hu adatai szerint. A nyereség is megsokszorozódott: a társaság adózás előtti eredménye 2013-ban 19 35 millió, 2014-ben már 236 84 millió forintot tett ki.
Csak "bizalmasan" terjesztve
A GVH vizsgálata tanúvallomások, irati bizonyítékok és a helyszíni szemle alapján tárta fel a vizsgált kereskedelmi gyakorlatot, valamint az értékesítési rendszert - annak ellenére, hogy a Cloulyn Pro Ltd. egyetlen alkalommal sem tett eleget adatszolgáltatási kötelezettségének. Az érintett kozmetikai termékeket különböző tájékoztató anyagokban, előadásokon és disztribútori honlapokon is reklámozták, megvásárolni pedig jelenleg is csak MLM rendszerben lehet.
A GVH a bírság kiszabásakor súlyosbító körülményként értékelte mindkét vállalkozás esetében többek között, hogy részben egészségügyi problémával érintett fogyasztókat céloztak meg termékeikkel.