A Napi.hu oldalon a 2018. január 30-án az Inkább több bért fizet, de nem Magyarországon fejleszt az autóipari multi című cikkben megjelent állítások valótlan információkat, tényeket tartalmaznak a Continental veszprémi telephelyén működő cégről, valamint arról, hogy milyen indokok alapján döntött a Continental cégcsoport vezetősége egy beruházás ügyében Belgium mellett.

Az újságcikk a következő valótlan állítást tartalmazza:

1. "A cégvezetés nem volt bérérzékeny, mert a gyártásbiztonságot, a kiszállításbiztonságot fontosabb tényezőnek ítélte - ezért inkább Belgium mellett döntött. (Összehasonlításképpen: az óránkénti teljes munkaerő-költségek Magyarországon 8,3 eurót, míg Belgiumban 39,2 eurót tettek ki az Eurostat 2016-os adatai szerint.)"

Ezzel szemben a tényeknek megfelelő állítás a következő:

A Continental cégcsoport az egyes projektek beruházására vonatkozó döntéseinél több tényezőt is vizsgál. Pénzügyi szempontból az egyszeri beruházási költségeket és a projekt- élettartam költségeket együttesen kell figyelembe venni. A cikkben említett projekt esetében ezen két tényező volumene összesen alacsonyabb volt a belgiumi megvalósítás kapcsán.

Az érintett alkatrésztípus gyártásához az ottani már meglévő gépállomány jobban illeszkedik, ezért jelentősen alacsonyabb kezdeti beruházási költséget igényel, mint a veszprémi gyártás. Azaz más típusú alkatrészről van szó, mint amit Magyarországon gyártanak. Veszprémben is lehetséges ezen típusú alkatrész gyártása, azonban nagyobb a gyártósori beruházás igénye. A belga és a magyar átlagfizetések összevetése csak egy tényező a döntés meghozatala során, amely a döntés meghozatalakor nem volt releváns.

2. Szintén helytelen, valótlan állítás a következő.

"A Napi.hu értesülése szerint a Continental egy több száz munkahelyet teremtő autótechnikai gyártósor felépítését helyezte kilátásba veszprémi üzemében, ám végül mégis leállította a projekt tervezését és úgy döntött, inkább belgiumi egységéhez viszi a beruházást. Az ok: a társaság biztonságosabbnak látja a termelést Nyugat-Európában, mint Magyarországon. Arról nincs információnk, hogy a cég a beígért körülbelül 200 munkahely létrehozásának fejében kapott-e állami támogatást, úgy tudjuk viszont, hogy valamilyen formában meg akarja teremteni ezeket az új állásokat Magyarországon. Hogyan lesz ebből kiút?"

A cikkben megjelentekkel szemben az alábbi állítások valósak:

A Belgiumban megvalósuló projekt munkaerő-igénye minimális. Egy teljes mértékben automatizált termék gyártásáról van szó, amely -egy jóval korábbi stratégiai döntés alapján- korábban és jelenleg is Belgiumban kerül legyártásra. A beruházás egyszeri költsége kisebb Belgiumban, mint Magyarországon. Ezért téves az az állítás, hogy biztonságosabbnak látja a cég a termelést Nyugat-Európában, mint Magyarországon.

3. A cikk által említett forrás helytelen információkat adott a cég helyzetéről is:

"Forrásunk szerint a veszprémi üzemegység jelentős létszámhiánnyal küzd és a sok megrendelés miatt terhelhetősége határait feszegeti. Mostanában előfordult, hogy elmaradtak a meghatározott gyártási darabszámokkal."

A valós helyzet az, hogy a veszprémi telephelyen vállalt szállítási volumeneket és határidőket a Continental tartotta és a jövőben is tartani fogja. Azt a Continental meg tudja erősíteni, hogy a veszprémi telephellyel rendelkező társaság is ugyanazon kihívásokkal küzd a munkaerő területén, mint bármely más piaci szereplő. A termelést azonban nem veszélyezteti a munkaerő-piaci helyzet, a gyáregység működése stabil.