Az egy évvel korábbiakhoz képest átlagosan 10 százalékkal nőtt a vasúttársaság éves jegy-és bérletértékesítésből származó, közigazgatási határon kívüli szakaszra vonatkozó bevétele.
2018 szeptemberétől a havi átlag 20 százalékos emelkedés részben a személyszállítási üzletszabályzat módosításban előírt jegyvásárlási kötelezettséggel magyarázható, hiszen ekkortól vezette be a MÁV-HÉV azt az általános szabályt, hogy a vonatra csak előre megváltott jeggyel vagy bérlettel lehet felszállni, ha az adott állomáson van jegyvásárlási lehetőség. Erre az időszakra tehető az M0 átépítése miatti reggeli járatsűrítés is a H6-os (ráckevei) vonalon, mely az autós közlekedéssel szemben kínált vonzó alternatívát az utasoknak - adta hírül a MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
Kapcsolódó
A havi adatok összevetéséből kiderül, hogy 2018 első felében a MÁV-HÉV a jegyellenőrök számának és a jegyellenőrzés hatékonyságának növelésével átlagosan 6 százalékos bevétel-növekedést tudott elérni. A bevételek a nyári hónapokban ugrottak meg, amikor a H6-os (ráckevei) vonalon átmenetileg modern Desiro motorvonatok segítették a szolgáltatást.
A MÁV-HÉV több mint 99 százalékban menetrendszerű, megbízható szolgáltatást és a H6-os vonalon megemelt szolgáltatásszintet biztosít utasainak. A szeptemberi jelentős, 20 százalékos bevétel-, valamint jegy- és bérletszám-emelkedés tartós tendenciaként követhető 2018 végéig, és láthatóan megmaradt a 2019. januári adatok alapján is. A MÁV-HÉV szándékai szerint a szolgáltatási szint emeléséből és az üzletszabályzat módosításból származó bevételnövekmény további fejlesztésekben, különösen a korszerű jegyvásárlási lehetőségek bevezetésében hasznosul.