A Brazília és Magyarország közötti jókora időeltolódás ellenére több százezernek kísérték figyelemmel a királyi tévé M4-es csatornájának olimpiai közvetítéseit - írja a Világgazdaság az MTVA adataira hivatkozva. Tizenegy esemény nézettsége meghaladta a 600 ezret, 31-é pedig 500 és 600 ezer közé esett.
Az M4 és a közvetítésekbe bekapcsolódó M5 összesen 707 órányi műsort készített a játékokról. Az előbbin az egy nézőre jutó átlagos nézettségi idő a 2016. március-májusi 42 percről 114 percre nőtt, az adó közönségaránya 11,9 százalékra ment fel.
Főműsoridőben azonban ez csupán 10,3 százalék volt, az RTL Klub ebben az időszakban több nézőt tudott szerezni, mint az állami sportcsatorna.
A hirdetők liblingjeként számon tartott 19-49 éves korosztály nézői - főként a fiatal férfiak - az olimpia alatt átvándoroltak a sportközvetítésekhez. Ugyanakkor az RTL Klub a kereskedelmi célcsoportban is megtartotta az első helyeket. A TV2 arról számolt be, hogy M+ névre keresztelt új mozicsatornája növelni tudta nézettségét a játékok alatt.
Az olimpia a terveknek megfelelően jelentős hirdetési bevételeket hozott. A nagy sikerre való tekintettel az MTV augusztus vége és szeptember eleje között megismétli az egész eseménysort az M5-ön.