Az Aldi a többi boltláncot - név nélkül ugyan - egy általánosító hirdetésben ellenszenves cégnek mutatja be, miközben magát fényezi. (Az álláshirdetést direkt nem linkeljük be.)
A cég göngyölegkezelőt keres a szóban forgó hirdetésben, amely szerint azok, akik nem az Aldinál dolgoznak, a következőkre számíthatnak:
- napi 12 óra meló
- zéró szabadidő
- fáradtság, depresszió.
A boltláncnál elérhető állást pedig dicséri a hirdetés. Az nem derül ki, hogy mi alapján állítják ezeket a többi göngyölegkezelői munkahelyről. Az is tény, hogy a kiskercég hivatalos oldalán nem szidják a többi cég göngyölegkezelői posztját, csak a facebookos hirdetésben szerepelnek a többi állást rossz színben feltüntető megjegyzések.
Az egyik konkurens, a Penny is keres göngyölegkezelőt a Facebookon. A hirdetés a vállalat karrieroldalára mutat, ahol leírják, hogy Veszprémben keresnek göngyölegkezelőt, továbbá ismertetik az elvárásokat és a feladatokat. Nem minősítik a többi munkahelyet.
Megkerestük az Aldit, miért gondolják úgy, hogy más göngyölegkezelői állásban olyan borzasztó lehet dolgozni, ahogy azt a hirdetésükben állítják. Nem sokkal a cikkünk megjelenése után megérkezett a válasz.
Az Aldi magyarországi piacra lépése óta azon dolgozik, hogy mind a bolti eladók, mind a logisztika területén dolgozók számára olyan juttatási csomagot és munkakörülményeket biztosítson, amelyek nem csupán az élelmiszer-kiskereskedelemben, hanem más ágazatokkal összehasonlítva is versenyképesek. Ezeket az előnyöket álláshirdetéseinkben - ahogy ebben a Facebook-posztban is - tényszerűen közzétesszük. A közösségi médiában az Aldi igyekszik viccesebb, figyelemfelkeltőbb reklámokat használni. Amennyiben a hirdetés a nem Aldi-dolgozók érzékenységét sértette, esetleg bántó volt, azoktól elnézést kérünk, ezért a hirdetést a mai napon eltávolítottuk
- közölte a boltlánc.