A Volánbusszal már 56 ezren vagyunk, és a pandémia miatt a MÁV-Volán csoportnál senki nem veszítette el az állását - mondta a Világgazdaságnak adott interjújában Homolya Róbert, az állami óriásvállalat elnök-vezérigazgatója. Az elmúlt napokban állapodtak meg a munkavállalói érdekképviseletekkel a 2021-ben kötött hároméves bérmegállapodás idei végrehajtásáról. Ennek megfelelően 2022. évi 10 százalékos általános béremelés legkisebb mértéke – a minimálbér növekedése miatti bértorlódások elkerülése érdekében – 40 ezer forint lesz.
Egy zöldfordulat közepén vagyunk, amelyben egyértelműen erősödik a vasút és a tömegközlekedés szerepe - véli a cégvezető. A vállalatnál évente több mint 10 százalékkal újul meg a buszpark, ami 700-800 jármű beszerzését jelenti. Ezzel idén jócskán tíz év alá szorítják a flotta átlagos korát. A vasúton újabb emeletes vonatok érkeznek.
A saját gyártású IC+ kocsik közül összesen 57 másodosztályú és tíz első osztályú jármű járja az ország vasútvonalait. A megrendelt 35 első osztályú bisztrószakaszos kocsi mindegyike forgalomba állhat az év közepére. Hódmezővásárhely és Szeged között próbaüzemben közlekedik a tram-train. Elindult a fővárost délről elkerülő vasúti beruházás előkészítése, épül az új déli összekötő vasúti híd. Az idén valószínűleg megindul a Debrecen–Nyíregyháza és a Rákos–Füzesabony vonal felújításához szükséges közbeszerzés.
Összességében a járvány ellenére is nagyon aktív éve volt a vállalatnak. A nagy lendülethez mindenkinek alkalmazkodnia kell, mert – látván a környezetvédelmi és fenntarthatósági politikák erősödését, és hogy egyre nagyobb szükség van a vasútra a személy- és az áruszállításban is – a vasúti közlekedés jelentősége valószínűleg nőni fog. Ehhez más szemlélet kell: gyorsítani kell a digitalizációt, modernizációt. Aki sokat és nagy ívű projektekben akar dolgozni, annak ajánlható a MÁV-Volánbusz csoport.