Az utóbbi 12 hónapban 841 milliárd forint lakossági hitelt helyeztek ki, ebből 441 milliárd volt lakáshitel, 290 milliárd pedig fogyasztási hitel. A lakossági hitelügyintézésben mindjobban előtérbe került az internetes felületeken történő érdeklődés, amelyből egyre több tényleges hitelfelvétel valósul meg. A netes hiteligénylések mennyisége elkezdett felzárkózni a legnagyobb mértékben az online térben bonyolított pénzügyi tevékenységek köréhez, amelyet továbbra is a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megkötése vezet - állapította meg Sberbank.
A bankok igyekeznek mindinkább a digitális megoldások felé fordulni, ám ez sok esetben mindössze a banki weboldal fejlesztésére és a mobilalkalmazásra korlátozódik. Pedig az internetes hozzáféréssel rendelkező banki ügyfeleknek 42 százaléka nem is tudja, hogy bankjának egyáltalán van-e okostelefonos applikációja és mindössze 15 százalék az, akik aktívan használják is.
Tapasztalataink szerint már a termékfejlesztéskor figyelembe kell venni az online térben mozgók igényeit. A lehető legtöbb információ legyen elérhető a termékről, sőt akár igényelni is lehessen online- mondta Fodor Tamás, a Sberbank Magyarország Zrt. lakossági üzletágért felelős igazgatója. A bank személyi kölcsöne esetében például az érdeklődők 70 százaléka interneten keresztül érkezik.