A határidő lejárt, a főként autólízinggel foglalkozó társaságnak augusztus végéig ki kellett volna fizetnie az érintett fogyasztóknak a jogtalanul beszedett mintegy 380 millió forintot. A felügyelet a Lombard Lízinget még nyáron meszelte el, egyik terméküknél jogellenesnek találta az árfolyam-különbözet felszámítását. Úgy határozott, hogy a cégnek 20 milliós büntetést kell fizetnie, ezen felül kell kifizetnie a megkárosított fogyasztókat.
A büntetést befizette a cég, fogyasztóinak azonban nem fizetett. Arra hivatkoznak, hogy azért nem, mert vitatják a PSZÁF döntését, és bírósághoz fordultak, ahol kérték a határozat megváltoztatását, kezdeményezték a határozat végrehajtásának felfüggesztését. Csakhogy ez nem elég magyarázat, mint azt az Index a PSZÁF-tól megtudta, a bíróság nem döntött arról, hogy a cég kérésének eleget tesz-e, pusztán a kereset benyújtása pedig nem tolja későbbre a fizetési határidőt. Vagyis hiába nyújtották be július 25-én a Lombard beadványát, mivel arról döntés a mai napig nem született, a cégnek elvileg teljesítenie kellett volna a PSZÁF határozatát és kifizetni az ügyfeleket.
Az Index kérdésére a cég elismerte, tisztában van azzal, hogy nincs halasztó hatálya kérelmük beadásának. "Megítélésük szerint" azonban a jogvita eldöntéséig "több szempontból is indokolt" a végrehajtás felfüggesztésének elrendelése. Közölték: a Lombard tiszteletben tartja a mindenkori szabályozás előírásait és a felügyelet határozatait. Azonban az ügy kapcsán a társaság "jogi álláspontja lényegesen eltér a PSZÁF álláspontjától".
"A Lombard mindig kiemelten fontosnak tartotta, hogy felügyelettel a lehető legnagyobb mértékig együttműködjön, soha nem volt célja a jogszabályok ügyfelek hátrányára történő alkalmazása, vagy azok kijátszása. A jelen helyzetben is az törekvésünk, hogy a jogi helyzet mielőbb tisztázódjon; a bíróság vonatkozó jogerős döntését haladéktalanul és maradéktalanul végre fogjuk hajtani" - írta a cég válaszákban.