A magyarországi Forma-1-es versenyek jogdíja az állami kézben lévő Hungaroring Sport Zrt.-nek tavaly 13,6 milliárd forintjába került. Ebből nem egy fillért sem tudott a társaság kigazdálkodni, az államtól 14,2 milliárd forintot kapott a cég - írja a G7.hu.
A lap szerint a mogyoródi versenypálya fenntartására, valamint a versenyek megrendezésére éves szinten 20 milliárd forintra van szükség, a kiadásoknak a harmadát sem képes a Hungaroring Zrt. saját forrásból állni. Ez egyben azt is jelenti, hogy még akkor is veszteséges lenne a cég, ha ingyen - például a jogdíjak kifizetését megspórolva - rendezhetné meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat.
Bár az idén a versenysorozat jogtulajdonosa Formula One Management Limited engedett a jogdíjból, mert a koronavírus-járvány miatt a futamokon nem lehetnek nézők. A lap cikke szerint a jogdíjcsökkenés 2,8 milliárd forintos spórolást jelent, de mivel tavaly a jegybevételek 2,7 milliárd forintot tettek ki, így lényegében ezt az összeget engedte el a jogtulajdonos.
Piaci alapon a Hungaroring működtetése nem túl jó üzlet. A kiadásokhoz képest nem sikerül növelni a bevételeket. Ráadásul a Forma-1-es versenyekre 2027-ig kell fizetni a tetemes jogdíjat,az eredeti szerződés még 2026-ig szólt, de az idei jogdíjelengedés fejében tolták ki egy évvel ezt az időpontot.
A G7 következtetése szerint feltehetően a magyar kormány sem elégedett a Hungaroring működésével. Bár 2017-ben Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter 35 milliárd forintot ígért a Hungaroring fejlesztésére, de ez a beruházás még várat magára. Jelzésértékű az is, hogy a magyar MotoGP versenyeknek sem a mogyoródi pálya ad majd helyet, hanem egy új, 56 milliárdos - és szintén veszteségesnek tűnő - pályát épít az állam Hajdúnánáson.