A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke
Egyáltalán nem meggyőző a diszkontok árelőnye a hipermarketekkel szemben − ez derült ki a Napi Gazdaság által összeállított húsvéti kosár végösszegéből, amelyet az egymással szemben levő budaörsi és nagytétényi egységekben állítottunk össze. Ettől függetlenül az ALDI MAGYARORSZÁG ÉLELMISZER Bt kitett magért, a 12 tételből álló − vagyis erősen karcsúsított, a kis háztartásokra kalibrált − kosár értéke itt volt a legalacsonyabb, míg a Lidl Magyarország Bt. az Auchannal volt szinte egy árszinten. A két nagy alapterületű kereskedelmi csatorna közötti párharc a TESCO-GLOBAL Zrt javára dőlt el, persze a különbség alig volt több 100 forintnál, ami azt jelzi, hogy a budaörsi egységek alaposan felkészültek egymás áraiból. A kosárban szereplő több tétel olcsóbb volt az Auchanban, a Tesco viszont rendkívül olcsón adta a 30 darabos tojást.
Az Aldi a tölteni való paprikával került lépéselőnybe, mindemellett a primőr áru minden tétele olcsóbb volt, mint a szemközti Lidlben. A jelek szerint nemcsak a Napi Gazdaság vette ezt észre, a kosár készítésénél több vevő is átgurult a szemközti áruházba, jelezvén a boltok felé, hogy tudatosan vásárol. Ugyanakkor az Aldi továbbra sem listázta be az Unicumot, holott Coca-Cola már kapható az üzletekben − ami a jelek szerint nagy eredmény. Mindenesetre a Lidl és az Aldi is jóval drágábban értékesíti ezt a márkaterméket, mint az Auchan, amely évek óta jó kapcsolatot ápolhat a gyártóval, ugyanis rendre itt lehet a legolcsóbban megvenni ezt az üdítőt. (A Tesco ára finoman szólva nem versenyképes a Coca-Colánál, ugyanis 10 forinttal drágább − nem akciósan −, mint a diszkontok.) Mindent összevetve a két egymással szemben levő diszkont közötti árkülönbség valamivel kevesebb mint 500 forint volt, ami nagyon sok, ahhoz képest, hogy kevesebb mint két perc átgyalogolni a konkurenshez.
A hipermerketek hozták a húsvéti formájukat, mindkét budaörsi egységben széles húsvéti választék van édességből és húskészítményből is. A primőr áruból is felkészültek, a korábbi évekkel szemben nem találtunk olyan terméket, amelyből készlethiány lenne. Mindkét egység igyekszik fejet hajtani a gyártói igények előtt, így az olcsóbb, alsó kategóriás sonkáknak közel sem adnak olyan akciós marketinghátteret, mint a korábbi években. Természetesen mindkét egység erősíti az olcsó termékeket, de a vevőket a drágább felé "vezetik".
A diszkontok nem kerítettek nagy feneket a húsvétnak, megtalálhatóak az ünnepkörre jellemző termékek, ám csakúgy, mint karácsonykor, most sem az ünnepkörről szól az üzletszervezés. A diszkontok láthatóan az év többi napjára koncentrálnak − nem tesznek fel mindent egy lapra −, míg a hipermarketek gyakran túlzásba esnek az ünnepkörök akciós "misztifikálásával".
(forintban) | ||
Lidl | Aldi | |
Unicum, 0,5l | 2899 | − |
Kinder tojás, 1db | 199 | 219 |
Platós tojás, 30 db (kg ár) | 754 | 539 |
Sonka, kötözött lapocka, 1 kg | 879 | 998 |
Félbarna kenyér, 1kg | 199 | 219 |
Hónapos retek, 1 csomó | 179 | 159 |
Fürtös paradicsom, 1 kg | 679 | 855 |
Újhagyma, 1 csomó | 199 | 99 |
Tölteni való paprika, csomagolt 1 kg | 1285 | 1000 |
Coca-Cola, 2 l, eldobható pet-palackos | 359 | 359 |
Reszelt torma, 200 g | 199 | 199 |
Összesen | 7830 | 4646 |
Összesen, Unicum nélkül | 4931 | 4646 |
A kosár tájékoztató jellegű, árszínvonal összehasonlítására nem alkalmas | ||
Forrás: Napi Gazdaság-gyűjtés |