A Napi Gazdaság szerdai számának cikke
A rendezvények sorát idén is a Gourmet Fesztivál indította, ami tavaly − először − még egy jelentős befektetésként valósult meg és vesztesége látványosan rontotta a cég eredményét. Gerendai úgy látja, hogy most sokkal jobban zárták a rendezvényt, ami egy még el nem bírált pályázattól függően idén már akár nullszaldós is lehet. A Gyerek Sziget sem hozott különösebb meglepetést, hisz a szervezők tisztában voltak azzal, hogy a rendezvény fő támogatója idén a tavalyihoz képest nagyságrendekkel kevesebbet szán erre, ennek megfelelően a szigetesek igyekeztek lefaragni a költségeket, ami után a rendezvény pénzügyileg is a tervezettnek megfelelően alakult és várhatóan egy kis veszteséget termelt. Tavaly minden szempontból jól sikerült a Volt Fesztivál, gyakorlatilag ez jelentette a rendezvények közül a cég egyik legbiztosabb lábát. Idén azonban erre nem számíthatnak a szervezők, akik már az elővétel során is látták, hogy az érdeklődés elmarad a tavalyitól, vagyis nem lesz megismételhető a 102 ezres látogatószám. Várakozásuk helytállónak bizonyult, körülbelül 95 ezren voltak idén Sopronban. A Volt tehát gyengébben teljesített, de "menet közben" már nem volt lehetőség a költségek csökkentésére, így jó esetben az idei soproni rendezvény a költségeit kitermeli, de pluszt sajnos nem hoz − tette hozzá Gerendai. A gyérülő érdeklődésben a gazdasági válság mellett annak is szerepe volt, hogy idén eklektikusabb lett a program, hiába próbálták, végül nem tudtak olyan előadókat elhozni, akik jobban megszólíthatták volna a megcélzott fiatal felnőtt korosztályt. Az idei program egy része inkább az idősebbeknek szólt, akik viszont kevésbé járnak fesztiválokra − tette hozzá Gerendai.
A holnap startoló Heineken Balaton Sound viszont szép reményekkel kecsegtet, a szervezők reményei szerint idén is hozzák majd a 104 ezer látogatót, akárcsak tavaly. Az augusztus 6-án induló Sziget pénzügyi kilátásai is jobbak, mint a múlt évben − mondta Gerendai, aki szerint ebben szerepe van az áremelésnek, illetve a háromszázmillió forintos költségcsökkentésnek is. Szeretnék, ha idén tartani tudnák a 385 ezres tavalyi látogatószámot, de azért kisebb visszaeséssel számolnak. Az idei Sziget összes költsége hárommilliárd forint körül lesz, s ezt meghaladó bevételt remél a társaság. Ezen belül továbbra is a legnagyobb részt − 75 százalékot − a jegyeladásból származó összeg képviseli, a kártyás fizetési megoldásnak köszönhetően a vendéglátásból származó bevétel a tavalyi nyolc százalékról tízre emelkedhet az összbevételen belül, s némileg csökkenve, körülbelül 15 százalékot tehet ki a szponzori bevétel az említett hárommilliárdból. Az áfa 27-ről 18 százalékra csökkentése még nem érzékeltette jótékony hatását, hisz a jogszabály csak július második felében lép életbe, vagyis csak a Szigetre váltott napjegyeknél lehet ezt érvényesíteni, de így is mintegy húszmillió forintos "javulást eredményezhet" ez a Sziget esetében. Gerendai azt reméli tehát, hogy a Balaton Sound és a Sziget is sikeres lesz üzletileg is, összességében pedig jobb évet zárnak, mint tavaly.