A Tesco áruházaiban a pezsgő és a virsli éves forgalmának jelentős része decemberre koncentrálódik. Virsliből csaknem 560 tonnát értékesítenek, az eladások 11 százaléka erre az időszakra esik. A pezsgő esetében még látványosabb a forgalomnövekedés, az eladások 36 százaléka bonyolódik az év végén. Az áruházlánc tapasztalatai szerint a vásárlók a pezsgő esetében márkahűek, és inkább a magyar termékeket keresik. A decemberi virsliforgalom 40 százalékát a két ünnep között realizálja a Tesco. A virslifogyasztás évről-évre a közép- és felsőkategóriás árucikkek felé tolódik. A csemegepulti termékeknél szilveszter előtt 2-3, az előre csomagolt árunál pedig 3-4-szeresére nő a forgalom.

Az Auchan Magyarország Kft. 19 magyarországi áruházában a virsli, a pezsgő, a lencse, illetve a különböző kocsonya alapanyagok, valamint a bőrös süldő és a darált húsok a legkeresettebb szilveszteri termékek. Az áruházlánc a szilveszteri időszakban realizálja éves pezsgőforgalmának legnagyobb részét, de az elmúlt években a pezsgőfogyasztás nem csak szilveszterre korlátozódik, hanem már karácsony előtt megnő a forgalma. Az áruházlánc csemegepultjaiban mintegy 150 tonna, míg a felvágott önkiszolgáló pultoknál több mint 400 ezer terméket értékesítenek a szilveszteri időszakban. Lencséből az ünnepi időszakban az éves mennyiség mintegy fele, 60 tonna fogy, és a kereslet évről évre nő. Érzékelhetően nőtt a vásárlási kedv, a decemberi növekedés fő hajtóereje az adventi és a szilveszteri időszak.

A Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. szintén azt emelte ki, hogy a szilveszteri időszakban magyarországi áruházaiban továbbra is az átlagosnál jelentősen nagyobb a kereslet a pezsgő és a virsli iránt. Ezeken a termékeken túl a lencsét, valamint az energiaitalokat, az égetett szeszeket és a söröket keresik a vásárlók. A Lidl áruházaiban is erősebb az átlagosnál az év végi forgalom az ünnepek, illetve az ezzel járó zárva tartások miatt.