Az új telefonadó miatt a Telenor Magyarország is kénytelen változtatni tarifa csomagjain. (Korábban a Vodafone jelezte hasonló szándékát, ott egyebek mellett "sávosan " emelkedik a havi előfizetői díj, míg a Tesco Monile lenyeli az új adót.). A társaság tájékoztatása szerint az árváltozás július 16-án, szombaton lép életbe, és összességében a telefonadóból fakadó többletköltségeknek csak egy része lesz majd érezhető a Telenor ügyfelei számára. A vállalat a különböző fogyasztói csoportok telefonhasználati szokásainak figyelembevételével módosítja tarifacsomagjait és szolgáltatásait: a lakossági ügyfelek havidíjai nem változnak, míg a sok hívást bonyolító kis- és középvállalati ügyfelek hívásköltségei nem a használat alapján módosulnak. A változások minden tarifacsomagban érintik az SMS-eket, a mobilinternet díjszabás viszont a telefonadó bevezetése kapcsán nem változik.
Lakossági ügyfelek: nem emelkedik a havidíj
A lakossági számlás ügyfelek havidíja nem változik (kivéve a Hívás díjcsomagot használó kisszámú előfizetői kört). Ugyanakkor a számlás előfizetők a telefonszámla végösszegének kismértékű emelkedésére számíthatnak, mivel július 16-tól minden sikeres hívásuk után nettó 1,96 forintnyi kapcsolási díjat fizetnek. A díjtétel független a hívás időtartamától és nem vonatkozik az eddig is díjmentesként hívható számokra, az adományvonalak hívására, valamint a külföldi partnerhálózatokról kezdeményezett roaming-hívásokra. Az SMS-ek ára az adó mértékének megfelelően, lakossági ügyfelek esetében nettó 1,96 forinttal nő.
További változást jelent, hogy a Családi Csomag, amellyel a családtagok fix díjért belföldön korlátlanul hívhatják egymást, a jövőben havonta előfizetésenkénti ezer percnyi (azaz 16,6 óra) beszélgetésre korlátozódik. A lebeszélhető perceket is tartalmazó havidíjas csomagok előfizetői (az Okostarifa felhasználóinak kivételével) a lebeszélhető percek hatvan százalékát csak hálózaton belüli hívásokra, negyven százalékát pedig más belföldi hálózatokba irányuló hívásokra tudják majd felhasználni.
A kártyás ügyfelek percdíja nő
A kártyás tarifacsomagok esetében a telefonadó bevezetése a percdíjak nettó 1,4 forintos emelését teszi szükségessé, valamint minden adóköteles hívás után kapcsolási díjat kell fizetni - ez a lépés valójában a Telenor Praktikum Ász tarifacsomag esetében már bevált és elfogadott gyakorlat kiterjesztése.
Vállalkozói tarifák: a hívásköltségek nem a hívásszám alapján változnak
Tekintettel arra, hogy a publikus kis- és középvállalati tarifacsomagok előfizetőinek jelentős része sok hívást bonyolít, a költségnövekedés határozott összegű lesz, és nem a hívások számán vagy hosszán alapul. A Telenor a publikus üzleti tarifacsomagok havi alapdíját átlagosan nettó 265 frointtal emeli, és az első perc számlázása nem másodperc-, hanem percalapon történik a jövőben. A havidíjban foglalt percek felhasználási feltételei pedig úgy módosulnak, hogy 50 százalékukat a Telenor hálózatán belül, a fennmaradó részt pedig egyéb belföldi hálózatokba irányuló hívások során lehet lebeszélni. A lakossági ügyfelekre vonatkozó változásokhoz hasonlóan az SMS-ek ára az üzleti tarifacsomagok esetén is nettó kettó két forinttal változik. A vállalaton belül korlátlan belföldi beszélgetést tartalmazó csomagok esetén pedig a csomagban foglalt percek száma havi 1000-re (azaz 16,6 órányi ingyenes beszélgetésre) korlátozódik.
A Telenor már korábban jelezte az árváltozást
A Telenor már májusban jelezte, hogy az új telefonadóból fakadó többletterhet kénytelen lesz díjszabásaiban is érvényesíteni. A társaság hangsúlyozza, hogy az új adó bevezetésével egy percnyi beszélgetés összköltségének már több mint felét az államnak fizetendő díjak, adók és járulékok teszik ki. A Telenor szerint az új adó aránytalan terhet ró a telekommunikációs szolgáltatásokra, így a társaság arra kényszerül, hogy változtasson tarifacsomagjain. A mobilszolgáltató meggyőződése szerint ez a kiigazítás összességében kisebb kárt okoz, mintha a társaság befagyasztaná hosszú távú fejlesztési projektjeit vagy drasztikus költségcsökkentő intézkedéseket hozna.