Az érdekképviselet szerint veszélyben van a Malév-dolgozók végkielégítése, ezért ebben a helyzetben érdemes megvizsgálni javaslatukat. Hangsúlyozzák, hogy a dolgozói tulajdonrész-szerzésre számos sikeres példa van külföldön és Magyarországon egyaránt. A menedzsment létszámának és juttatásainak racionalizálásával, és a végkielégítések megtakarításával pedig több hónapra elég haladékot nyerne a cég.

A LESZ ezért szakértői egyeztetést kezd a közlekedési dolgozók európai és nemzetközi szövetségeivel, az ETF-fel és az ITF-fel. Az érdekképviselet emellett a Herendi Porcelánmanufaktúra Rt. dolgozói szervezeteivel is felveszi a kapcsolatot - ott a gyár 75 százaléka van az alkalmazottak tulajdonában.

A Malév légi forgalmi tevékenysége 2012. február 3-án állt le, s a korábbi tájékoztatás szerint a csoport 2600 munkavállalójából 2080-at bocsátanak el csoportos létszámleépítés keretében. A Malév Zrt. 1100 munkavállalóján kívül a leánycégekben foglalkoztatottak harmadát is elbocsátják. A földi kiszolgálást végző Malév Ground Handlingnél 450 munkavállalótól, a karbantartó Aeroplexnél 230-tól, továbbá a Trenkwaldertől kölcsönzött 300 dolgozótól válnak meg a Malév leállása miatt.

A Malév közleménye szerint 8,2 milliárd forintra van szükség a munkavállalói bérkövetelések és munkabérek rendezésére, amiből nettó 1,5 milliárd a dolgozóknak jár, hatmilliárd pedig a különböző járulékok és adók összege. A pontos vagyon feltérképezése és a lehetséges források feltárása a felszámolási eljárás során történik meg. A Malév megfogalmazása szerint "ez a folyamat (...) nagy erőkkel folyik azzal a céllal, hogy a dolgozók részére a lehető legnagyobb mértékben kerüljön kifizetésre a törvény által meghatározott kötelezettség".