A Tesco egész évben folyamatosan ellenőrzi termékeit, így a karácsonyi kontroll része az éves felügyeleti tervnek. A karácsonyi időszak azért kiemelten fontos, mert ilyenkor több vásárló fordul meg az üzletekben, egyes kategóriákból több termék kerül a polcokra, és vannak külön erre az időszakra jellemző árucikkek is. Vannak olyan termékkategóriák, amelyeket ilyenkor fokozottan vizsgál a Tesco, például a virsliket, tojásokat, szaloncukrokat, szezonális műszaki cikkeket.
A minőségbiztosítási vizsgálatok három fő helyszíne a raktár, az áruház, illetve a laboratórium. A Tescónál hatvanfős csapat működteti egész évben a minőségbiztosítási folyamatokat a szállítóknál, a raktárakban és az áruházakban.
A raktárban dolgozó képzett minőségellenőrök a termékhez kapcsolódó termékspecifikáció alapján rögzített paramétereket ellenőriznek a minőséget befolyásoló célvizsgálatoknál. A megszokott vizsgálatokon felül a karácsonyi időszakban szezonális termékek esetében "Kiemelt ellenőrzést" is végez a Tesco.
A Tesco minőségbiztosítási rendszerének áruházi pillérei a hipermarketekben dolgozó minőségbiztosítási vezetők. Munkájuk során folyamatos ellenőrzéseket, élelmiszer-biztonsági auditokat végeznek. Naponta többször kontrollálják a termékek minőségét, hőmérsékletét, a hűtőlánc betartását, higiéniai állapotokat, de gondoskodnak a nyomon követési dokumentációk vezetéséről is.
A termékek érzékszervi bírálata is több lépcsőben történik - írja a Tesco. Első körben az áruházlánc központi érzékszervi laborjában a termékért (termékkörért) felelős kollégák az érzékszervi tulajdonságokat vizsgálják: megjelenés, íz, illat és állomány. Kizárólag az eredmények kiértékelését követően döntenek arról, hogy egy termék elindulhat-e a polcra kerülésig tartó út következő mérföldkövéig.
Az érzékszervi bírálatot követően a sajátmárkás termékek termékspecifikációjában rögzített, mind a gyártó mind a Tesco által elfogadott, paraméterek ellenőrzése következik. Ilyenek például: csomagolás, megjelenés, íz, illat, állomány, nettó tömeg.
A vásárlói vélemények és visszajelzések fontosak a Tescónak, ezért a központi bírálaton és a specifikációs ellenőrzésen elfogadott termékeket a vásárlók tesztelik (minimum 100 fő). Nincs ez másként a karácsonyi időszakban a szezonális termékek esetében sem. Minden pénteken és szombaton két budapesti áruházban tart fogyasztói teszteket az áruházlánc, amelyek tapasztalatait szintén felhasználja.
Emellett, különösen karácsonykor, külső szakértelmet is igénybe vesz az áruházlánc. A termékeket független laborok, nemzetközi szabályokon alapuló körülmények között vizsgálják, s igazolják a vásárlók számára ígért minőséget.