A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) közzétette, hogy a 25 milliárd forint keretösszegű, központosított kommunikációs közbeszerzés keretében mekkora összeg felhasználásáról döntött tavaly év végéig. Öt eredményesen zárult eljáráson összesen 2,629 milliárd forintért kötöttek október-decemberben szerződéseket, a legnagyobb megbízás - három tenderen 1,604 milliárd forintért - az Egyesült Reklám Konzorciumnak jutott, amelynek tagja a Network 360 Reklámügynökség Kft. (korábbi nevén HG 360 Kft.) és az Affiliate Network Kft. - derül ki a magyar és uniós közbeszerzési eljárások figyelésével foglalkozó Közbeszerzési Hirdetmény Figyelő (KHF.hu) adataiból.
A 2011 augusztusában bejegyzett Network 360 Kft. és a 2009 szeptemberében alapított Affiliate Network Kft. a cégadatok szerint jelenleg Csetényi Csaba tulajdonában van.
E konzorciumot választották ki az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) számára pr- és kreatív munkák ellátására és médiafelület vásárlására, a Diákhitel Központnak médiafelület vásárlásra, valamint a "betelepítési kvótáról és a növekedésösztönző csomagról szóló kommunikációs kampányok feladatainak ellátására". Az utóbbi munka megrendelője a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda, a közbeszerzés lebonyolítója az NKH volt. Az 1,2 milliárd forint értékű közbeszerzésen egyedüli ajánlattevőként nyert a Csetényi-cégek alkotta konzorcium.
Mint ismert, a NKH 2015 július végén választott ki három konzorciumot, amelyekkel keretmegállapodást kötött nettó 25 milliárd forint keretösszeg erejéig, de legkésőbb egy évre a kormányzati kommunikációs feladatok ellátására. Közülük - a közbeszerzés szabályai szerint egy újabb ajánlattételt követően - választják ki, hogy egy-egy konkrét munkára mely cégekkel kötnek szerződést. A keretmegállapodás résztvevője az Egyesült Reklám Konzorcium mellett a Trinity-Sprint Konzorcium (Trinity Communications Kft. és Sprint Nyomdaipari Kft.), valamint a Mindshare Médiaügynökség Kft., a HAB Advert Kft. és a Goodwill Communications Kft. alkotta konzorcium.
Feladat | Szerződéskötés időpontja | Nyertes | Szerződés nettó értéke (millió Ft) |
Pr, kreatív és gyártási munkák ellátása és médiafelület vásárlás az Emmi részére | 2015. október 27. | Network 360, Affiliate Network | 275,6 |
Médiafelület vásárlás a Diákhitel Központ Zrt. részére | 2015. december 4. | Network 360, Affiliate Network | 129 |
A betelepítési kvótáról és a növekedésösztönző csomagról szóló kommunikációs kampányok feladatainak ellátása (a Miniszterelnöki Kabinetirodának) | 2015. november 30. | Network 360, Affiliate Network | 1200 |
Az elektronikus személyazonosító igazolvány bevezető kommunikációs kampánya (a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának) | 2015. december 19. | Mindshare, HAB Advert, Goodwill Communications | 59,8 |
Az állampapírok értékesítésének támogatására kommunikációs szolgáltatások (az Államadósság Kezelő Központ Zrt.-nek) | 2015. december 22. | Mindshare, HAB Advert, Goodwill Communications | 965 |
*a NKH kommunikációs közbeszerzése második szakaszának nyertesei, Forrás: KHF.hu, TED |
Csak egy ajánlat volt
A migrációval kapcsolatos kampányok lebonyolítására korábban már háromszor is a Network 360-at, illetve régi nevén HG 360-at választotta ki a kormányzat; egyedüli ajánlattevőként, az alábbi közbeszerzések eredményeként (ezek a központosított kommunikációs keretmegállapodáson felüli tételek):
1. Kiíró: Miniszterelnökség
- Feladat: vállalkozási keretszerződés keretében nemzeti konzultáció elősegítését célzó kommunikációs kampány médiavásárlási és call center szolgáltatási feladatainak ellátása
- Keretösszeg: nettó 300 millió forint
- A döntés időpontja: 2015. május 21.
2. Kiíró: Nemzeti Kommunikációs Hivatal
- Feladat: vállalkozási keretszerződés keretében a migrációs helyzettel kapcsolatos belföldi tájékoztatási feladatok ellátását célzó kommunikációs kampány lebonyolítása
- Keretösszeg: nettó 300 millió forint
- A döntés időpontja: 2015. szeptember 17.
3. Kiíró: Nemzeti Kommunikációs Hivatal
- Feladat: vállalkozási keretszerződés a migrációs helyzettel kapcsolatos belföldi tájékoztatási feladatok ellátását célzó online, online közösségi média és televíziós kommunikációs kampány
- Keretösszeg: nettó 300 millió forint
- A döntés időpontja: 2015. október 15.
Halkó Gabriella cége is feltűnt a Network 360 alapításánál
A Céginfo.hu adatai szerint a Network 360 Kft.-t 2011 augusztusában HG 360 Kft. néven alapította három tag: a HGY Invest Kft. (akkor Csetényi Csaba és Krskó Tibor érdekeltsége, most csak Krskóé), a jelenleg kényszertörlés alatt lévő Next Point AG Magyarország Kft., valamint a Jáksó László többségi és Halkó Gabriella kisebbségi tulajdonában lévő Art&Title Produkciós Kft. Mindössze egy nap eltelte után lecserélték a tulajdonosok közt a HGY Investet egy, a közvetett tulajdonában lévő Epicure Events Kft.-re. A Next Point és az Art&Title kevesebb mint négy hónap után kiszállt a cégből. Az Epicure Events Kft. után, 2015 októberétől van Csetényi Csaba egyedüli tulajdonában a Network 360.A vállalkozás nettó árbevétele 2013-ban 750 millió, 2014-ben 589 millió forint volt. Csetényi Csaba lakcíme a II. kerületi Pasa Parkban van bejegyezve.
Halkó Gabriellát januárban nevezte ki gazdasági igazgatóvá az Andrew G. Vajna által megvásárolt TV2. Az Index szerint a Halkóhoz köthető cégek az elmúlt években több műsort is gyártottak az állami tévének, többek közt a Ridikült. Halkó egyik cége, a Brand Lab Kft. a közelmúltban azzal került a sajtó érdeklődésének középpontjába, hogy közel 300 millió forint összértékű festményeket kölcsönzött ki a Szépművészeti Múzeumtól. Az Átlátszó másfél éves pereskedés után tudta meg, hogy a képeket a Szerb utca 9. szám alatt tárolták, abban a házban, amely előtt gyakran lefotózták különböző médiumok Habony Árpádot.
Máshol is sikeres a Network 360
A 25 milliárdos keretmegállapodáson kívüli, egyik NKH-tenderen is sikeresen szerepelt októberben a Network 360: az EU társfinanszírozásával megvalósuló kormányablakok működésének bemutatására és népszerűsítésére szóló, gyorsított meghívásos eljáráson, egyedüli ajánlattevőként nyert. A szerződés értéke nettó 1,574 milliárd forint. A közbeszerzést a Miniszterelnökség nevében bonyolította le a NKH.
A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH) tavaly decemberben hat ajánlattevő közül választotta ki a Network 360-at. A cég feladata a "BGYH hirdetéseinek és pr-anyagainak megjelentetése a nyomtatott, elektronikus és közterületi médiában, médiavásárlás, szükség esetén médiatervezés a rendelkezésre álló nettó 150 millió forint keretösszeg erejéig".
A Magyar Olimpiai Bizottság tavaly novemberben három ajánlattevő közül választotta ki és bízta meg - nettó 360 millió forintért - a Network 360 és az Affiliate duóját az "olimpiai eseményekhez kapcsolódó médiakampány tervezésére, lebonyolítására, ennek keretében jubileumi rendezvények és médiakampány lebonyolítására.
Az NKH tavaly lebonyolított közbeszerzései között van például a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. nevében kiírt eljárás is, amelyen médiavásárlásra és médiatervezésre a MyAd Marketing Kft.-t választották ki decemberben, a szerződés értéke nettó 150 millió forint.
A "Földet a gazdáknak!" programmal kapcsolatos kommunikációs kampány lebonyolítását az NKH októberben a MindShare Médiaügynökség Kft.-re bízta nettó 157,5 millió forintért. A közbeszerzés kiírása nem volt nyilvános, a hirdetmény közzététele nélküli eljárást "előre nem látható okból előállt rendkívüli sürgősséggel" indokolták.
A Várgondnokság Közhasznú Nonprofit Kft. részére a Várkert Bazárhoz kapcsolódó pr, kommunikációs, marketing és sajtófigyelési feladatok ellátását az NKH a Young and Partners Kft.-re bízta szeptemberben, nettó 24,8 millió forintért.