Az idén valóban elindítja a magyar piacon is a használtbútor-bizniszt az Ikea - közölte a Napi.hu szerkesztőségi blogja a Buksza kérdésére az áruházlánc. A bútorok második élete néven futó program részleteiről és az indulás pontos dátumáról azonban csak a szolgáltatás bevezetésekor ad részletes tájékoztatást a cég.

A szomszédban jól megy

A program azért is jöhet a magyar piacra, mert Csehországban és Szlovákiában már bevált, az elmúlt egy évben 4800 terméket értékesített újra. A program lényege ugyanis az, hogy a cég visszaveszi a megunt, már nem használt termékeit. Ezekért cserébe ajándékkártyát ad, amit le lehet vásárolni. A visszavitt, de használható termékeket pedig újból eladja. (Frissítés: Az ikeás programról egy korábbi - máshonnan átvett -  cikkünk alapján tévesen írtuk, hogy a tönkrement termékeket is visszaveszi majd a cég. A lényeg, hogy a program keretében csak a még használható termékekért ad ajándékkártyát az Ikea és azokat adja majd el újra egy alacsonyabb áron. A tévedésért olvasóink elnézését kérjük.)

A belvárosi Ikeára még várni kell

Megkérdeztük az Ikeát arról is, hogy az idén várható-e Budapest belvárosában kis alapterületű Ikea-bolt - úgynevezett pop-up áruház - nyitása. Az anyacég még 2015-ben kezdte meg a városközpontokban lévő kísérleti kis üzletek tesztelését. Ezekben a vásárlók megnézhetik a termékeket, lakberendezőkkel beszélhetnek, rendelhetnek online, és felvehetik az online vagy üzletben leadott rendelésüket. Ilyen már Európában több is működik, például Prágában, de a cég válasza szerint a magyar piacon még nincs napirenden a dolog.

A magyar Ikea kérdésünkre közölte: 2019-ben a már meglévő három áruházára, illetve online szolgáltatásainak fejlesztésére fókuszál, ezért egyelőre nincs tervben egy újabb Ikea-áruház vagy belvárosi kis üzlet létrehozása.