A Világgazdaság a Rákosmenti Híreket idézve írt arról, hogy 127 milliárd forintból épülhet meg a rákosmenti metró. Ha megvalósul ez a terv, a Népszava által megkérdezett közlekedési szakemberek becslése szerint 2025 előtt aligha utazhatunk az szárnyvonalon.
A 8-as és 9-es jelzésű HÉV és a 2-es metró elővárosi vonattá fejlesztésének elindításáról még 2009-ben, Demszky Gábor főpolgármestersége idején határozott egyhangúlag a főváros. Első és legfontosabb ütemében az Örs vezér terén kapcsolják össze a HÉV-vonalat a Déli pályaudvarig közlekedő metróval és elkészülhet a kőbányai és zuglói nagy lakótelepeket érintve a XVI. kerületben Cinkotáig közlekedő metró. Csak a második ütemben tervezik a vonal kivezetését a rákosmenti városközpontig, hogy ezzel 10-15 perccel rövidítsék le a bejutást a XVII. kerületből a belvárosba.
A BKK 5 milliárd forint értékben tendereztette 2016-ban a nyolc éven át tartó tervezési munkát, ami már magába foglalta a XVII. kerületbe leágazó szárnyvonalat. Ennek első munkái, a tanulmánytervek készültek el, amelyekből a kerületi lap szivárogtatott.
A projekt további sorsa részben a kormánytól, részben az EU-tól függ, mert a főváros a 2021 utáni ciklus legnagyobb budapesti projektjeként szeretne támogatást kapni az építéshez - írta a napilap.