A cég arra kéri a magyar fogyasztókat, hogy amennyiben 2004 április és 2015 október között vásároltak Hotpoint-Ariston és Indesit márkájú szárítógépet, forduljanak az ügyfélszolgálathoz a http://www.indesithotpointsafety.com weboldalon, vagy hívják a helyi tarifával hívható 06 40 989 900 telefonszámot.
A közlemény szerint a fogyasztók a javításig továbbra is használhatják az érintett termékeket abban az esetben, ha működés közben nem hagyják felügyelet nélkül azokat. Amennyiben a termékeket nem javítják ki, néhány ritka esetben előfordulhat, hogy a szárítás során keletkező pihék és szöszök hozzáérhetnek a fűtőelemhez, ami tüzet okozhat - közölték.
A tájékoztatás szerint a Whirlpool Corporation még 2014 októberében vásárolta fel az Indesitet. Ezután az Indesit a Whirlpool biztonságtechnikai szakértőinek bevonásával kezdte meg termékportfóliójának felülvizsgálatát. 2015-ben két Indesit szárítógépnél további részletes vizsgálatot kezdeményeztek, aminek eredményeit a szabályozó hatóságok számára is megküldték, és az egyeztetések eredményeként az Indesit meghirdette a javítási akciót az érintett termékekre. A vizsgálatot követően az Indesit változtatott a gyártási eljárásokon, így a 2015 októbere után gyártott gépek nem érintettek az akcióban - közölte a cég.