Az Index hétfői információi szerint a T-Systems két alvállalkozóval indult, köztük a magyar Schwinn Csepel kerékpárgyártóval. A cég nettó 899 millió forintot ajánlott, és műholdas nyomkövetőt is építene a kerékpárokba. A vetélytárs 937,5 millió forintért építette volna ki a rendszert.
A T-Systems alvállalkozója továbbá a Next Bike német rendszerintegrációval foglalkozó cég, amely a varsói bérbringarendszer kiépítésében is részt vett - írja az Index.
Az eredmény 10 napig még nem jogerős, mivel az Eurobus-Invest az Index szerint bejelentette, hogy megtámadja az eredményt. A nyertesnek a szerződés aláírását követő 8 hónapon belül kell kiépítenie a rendszert Budapesten.
Az első félóra díjmentes
A közbeszerzést a BKK februárban írta ki. A vállalkozónak olyan rendszert kell szállítania és üzemeltetnie, amely alkalmas arra, hogy a felhasználók télen-nyáron, éjjel-nappal, automatizáltan tudjanak a kerékpárokhoz hozzáférni, és használat után azokat tetszőleges állomáson leadni. A nyertes vállalkozó feladata a gyűjtőállomások tervezése, a 75 terminál gyártása és telepítése, a szoftverek biztosítása és egy mobiltelefonos alkalmazás fejlesztése.
A rendszert bárki igénybe veheti, és a tervek szerint az első fél óra díjmentes lesz, a rendszeres felhasználók BuBi-kártyával, az esetiek bankkártyával fizethetnek majd.
A belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként lesz egy dokkoló állomás. Az első ütemben a dél-budai egyetemvárosban, a bel-budai Vízivárosban, a belvárosban, Terézvárosban, az Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipótvárosban, Ferencvárosban, a Józsefváros belsőbb területein épül ki a rendszer.
Mintegy 1500 dokkolót építenek ki ezeken a helyeken, amelyekben tárolják majd az egyedi alkatrészekből épült kerékpárokat.