A Lidl áruházlánc elsőként az FMCG-szektorban, saját márkás mobilszolgáltatással lép piacra Blue Mobile néven. A távközlési termékek és szolgáltatások számára a Magyar Telekom biztosítja a hátteret. A szolgáltatás 2012 február 1-től lesz elérhető a diszkontlánc valamennyi áruházában, közel 150 értékesítési ponton.
A Lidl saját márkás mobilszolgáltatása keretében önálló SIM-kártyákat és készülékes csomagokat egyaránt kínál, prepaid konstrukcióban. A telefon portfóliót alap-, és középkategóriás termékek alkotják.
Az új mobilszolgáltatás elindításával a Lidl célja, hogy meglévő vásárlóiknak minél több kiegészítő szolgáltatást nyújtsanak - egyebek között ezt nyilatkozta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke.
A Lidl közleményében még az is szerepel, hogy a Blue Mobile a feltöltőkártyás szegmensben kimagaslóan kedvező flat tarifát nyújt ügyfelei számára, havi díj és hűségnyilatkozat nélkül. A Blue Mobile országos lefedettséget, így folyamatos elérést biztosít felhasználói számára.
"A Magyar Telekom komoly lehetőséget lát a Lidllel - mint a magyar piac egyik erős, elismert és kiterjedt értékesítési hálózattal rendelkező áruházláncával - való együttműködésben. A Telekom elsősorban a verseny élénkítését, a piac bővítését és építését kívánja elérni a virtuális távközlési piacra történő belépéssel" - mondta Pataki Róbert, a Magyar Telekom stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese.
A Lidl Németországban már rendelkezik pozitív tapasztalatokkal a mobilszolgáltatások értékesítése területén, évek óta jelen van a mobilszolgáltatói szegmensben Lidl Mobile néven. A Telefónica (O2) viszonteladói partnereként feltöltőkártyás ajánlatokat értékesít, melyek hang és adatszolgáltatást egyaránt tartalmaznak.
(A Tesco és a Vodafone már tavaly bejelentette, hogy közös vállalatuk 2012-ben megjelenik a mobiltelefon piacon, később pedig a UPC Magyarország jelezte, hogy valamilyen módon a társaság kínálatában is megjelenik a mobil távközlési szolgáltatás. Miközben a cégek egymás után jelentik be az új szolgáltatás indítását, napirenden van a negyedik mobilszolgáltató piacra lépését biztosító frekvencia árverés, ami januárban fejeződhet be, s szakértők szerint a piacon lévő cégek épp az új szereplő megjelenése miatt tesznek erőteljes pozíció erősítő lépéseket.