A világjárvány miatti korlátozások nyomán mind több kereskedő indított webáruházat, a házhoz szállítás soha nem látott szinten pörög, sok esetben kényelmi megoldásból kényszer lett a fotelből vásárlás. A kivételek közé tartoznak a barkácspiac szereplői, amelyek áruházai a lezárások alatt is nyitva tarthattak. Ráadásul a lakosság felfutó építkezési, felújítási kedvének köszönhetően a forgalmuk is megugrott, és a barkácsáruházak teljes kínálata megtalálható az interneten.
A hagyományos csomagként kézbesíthető kisebb termékek mellett számos olyan áru is gazdára talál, amelyeket méretüknél vagy tömegüknél fogva kizárólag raklapon lehet szállítani, amihez speciális járművek, eszközök és képzett személyzet szükséges. Ebbe a körbe tartoznak kimondottan az építőipari, lakberendezési és barkácstermékek, amelyek egyik legnagyobb hazai forgalmazója a Praktiker.
Az országszerte húsz áruházat működtető lánc 2009-ben indította el webshopját, és a forgalom fokozatosan futott fel. 2014 és 2017 között 1,6-ről csaknem 6 százalékra növekedett, 2020-ban pedig már a 10 százalékot is elérte az internetes értékesítés aránya.
A felpörögött webshop forgalom lebonyolítására a a Raben frissen megalapított magyarországi leányvállalatát választották. Ehhez azonban a Raben alapvetően B2B, azaz business-to-business kiszolgálásra kialakított megoldásait újra kellett gondolni. A barkácsáruházlánc vásárlói ugyanis az esetek jelentős részében magánszemélyek, az ő kiszolgálásukban pedig a szakmai ismérvek mellett nagy szerepe van az emberi tényezőnek, a vásárlás élményének is.
A kezdetben naponta néhány raklapnyi megrendelés folyamatosan bővült, 2020-ban hetente átlagosan 2500–2600 palettányi áru szállításáról gondoskodott a Raben a Praktiker megbízásából. A különleges paraméterekkel bíró küldemények hatékonyabb kezelését szolgálja, hogy a rendelt mennyiség jelentős részének kiszállítását dedikált flotta végzi. A szolgáltatás kulcsfontosságú eleme az úgynevezett avizálás, amikor a szolgáltató előre egyezteti a kézbesítés napját a vevőkkel – akik közül sokan igénylik a termékek ingatlanba történő behordását is.
Az áruházakból nem közvetlenül a felhasználókhoz kerülnek a megrendelt termékek. Először a helyi depók egyikébe, majd egy központi átrakó raktárba (cross-dock) szállítják az árut. Innen a címzésnek megfelelő szortírozást követően az úgynevezett gerincjáratok viszik tovább a kiszállítási terület depójába, ahonnan újabb átrakás után jut el a címzettekhez.
Szuha Nikolett, a Raben Trans European Hungary Kft. belföldi ügyfélszolgálati csoportvezetője szerint az előzetes egyeztetés gyakorlatához képest további jelentős előrelépést jelent a myDelivery funkció, amellyel a vásárlók az előzetes értesítő e-mailben szereplő tervezett kiszállítási dátumot szükség esetén egy vagy két munkanappal későbbre is módosíthatják. A szolgáltatás bevezetését megkönnyítette a barkácslánc és a logisztikai szolgáltató huzamosabb együttműködése, a Praktiker nem először vállalta a Raben informatikai megoldásainak tesztelését.