Korszerű, vonzó közösségi közlekedés kialakítása, és pontos, minőségi szolgáltatás nyújtása az utasoknak az ITM célja az új projekttel, melynek lényege, hogy egy darab jegyrendszer működjön a közösségi közlekedésben. Állításuk szerint így a sok szigetszerű megoldás helyett egy nemzetközi szinten is egyedülálló, integrált, komplex rendszer jön létre Magyarországon.
A KTI Közlekedéstudományi Intézet és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. konzorciuma 17,8 milliárd forintból, uniós társfinanszírozással valósítja meg. Azzal a céllal, hogy minden alágazatban egységes, teljes körű, átlátható és könnyen felhasználható információkat szolgáltató rendszer jöjjön a HKIR képében, így gyorsabban és egyszerűbben megtervezhetővé téve az utazásokat. Ha pedig ez vonzóbbá tenné a tömegközlekedést, akkor csökkenthető a károsanyag-kibocsátás és a közutak túlterheltsége.
Az egységes jegyrendszer pedig megoldást kínálhat arra, hogy minél több formában és felületen biztosított legyen a menetjegy-értékesítés, valamint az utazási információk begyűjtése.
Az értékesítési rendszer fő pillére az önkiszolgáló, az utas okoseszközével összekapcsolt, papírmentes elektronikus csatorna. A műszaki feltételek megléte esetén az országos rendszerhez a helyi szolgáltatók is csatlakozhatnak, ezzel háztól-házig megvalósul az "egyjegyes" utazás. Forgalmi zavar és rendkívüli esemény esetén a szolgáltatók felett álló országos forgalomirányító gondoskodik az utasok biztonságos és minél kényelmesebb továbbszállításáról. Az utazási kedvezmények jogszerű igénybevételének igazolására is alkalmasak lesznek a már használatban lévő elektronikus kártyák (pl. az eSzemélyi) - írják a közleményben.
A határidőket tekintve már idén októberben megindulhat a tesztüzem valamely regionális központban, 2020 nyarán pedig élesben vizsgázhat a helyközi tömegközlekedés e-jegyrendszere.