A Raiffeisen Bank a jelenlegi 112-ről 67-re csökkenti a fiókhálózatát a változó ügyfélszokások nyomán, egyre inkább a digitális csatornákra terelve a szolgáltatásokat - közölte Heinz Wiedner, a magyarországi leánybank vezérigazgatója. A fókuszt az erősségeikre, vagyis a vállalati ügyfelekre (nagy, közepes és kisvállalkozások), valamint a prémium és a privátbanki ügyfelekre kívánja helyezni a bank.
A költségeket 20 százalékkal visszavágnák, a dolgozói létszámot 15 százalékkal csökkentenék 2016 végéig, ennek nagy részét idén építhetik le - tudósít a Portfolio.hu. Az MTI híre szerint a fiókok számának csökkentése után az alkalmazotti létszám mintegy 2200 főre esik vissza a tavaly év végi 2530-ról. Szerdai budapesti sajtótájékoztatóján a pénzintézet vezetője hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a Raiffeisen Bank elkötelezett Magyarország irányába.
Ralf Cymanek, a bank lakossági vezérigazgató-helyettese elmondta: a privátbanki ügyfelek legkevesebb 70 millió forintos kezelt vagyont tartanak a pénzintézetnél, a prémium ügyfelek pedig vagy minimum 8 millió forintos kezelt vagyonnal rendelkeznek a banknál, vagy havi 400 ezer forintos jövedelmet utalnak át a hitelintézetnek rendszeresen.
Tavaly a banknál kezelt ügyfélvagyon mintegy 300 milliárd forintot tett ki, ami napjainkra 322 milliárd forintra nőtt. A privátbanki és a prémium ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében ezeken a területeken még létszámbővülés is lehet - tette hozzá az MTI tudósítása szerint Ralf Cymanek.
Kérdésekre elmondta: a pénzintézet a fővárosban, a vidéki nagyobb városokban, illetve a gazdasági fejlődést mutató településéken megőrzi fiókjait.
Heinz Wiedner vezérigazgató szerint a fiókbezárások, a leépítés, az átszervezés után jövőre már nyereséges lehet a bank, a fókuszba állított területeken 12-15 százalékos piaci részesedést akar elérni a hitelinzézet.