Sikeres volt a Nébih óriási autóbeszerzése, amelyre a nyílt tendert még tavaly decemberben írták ki. Az állami hivatal nem vásárolja flottáját, hanem egy 2,9 milliárdos üzemeltetési megállapodást kötött egy céggel - méghozzá azzal, amellyel már 2009-ben is szerződött a hivatal jogelődje. Első látásra minden ugyanúgy folytatódik a cégnél, mint korábban, azonban a kocsik egy része magasabb kategóriájú lesz és a szerződés is nagyobb összegről szól.
A Nébih összesen 838 autót kap a nyertes Arval Magyarország Járműparkkezelő Kft.-től. A Napi.hu kérdésére elárulták, hogy a flottában. Suzuki Swiftek, SX4-ek, Jimny terepjárók, Ford Ranger pickupok, valamint Fiat Ducato kisbuszok vannak.
Ez azt jelenti, hogy sokat nem változtattak a flotta összetételén, ugyanis a hivatal eddig 145 darab Swiftet, 398 darab SX4-et, 134 darab Ford Rangert, 153 darab Jimnyt 8 db Ford Tranzitot használt.
Így úgy tűnik, hogy csak a Tranzitok helyett érkeznek új modellek. Azonban a Suzuki SX4 azóta nem csak egy sima modellváltáson ment keresztül, mint például kisebb testvére, a Swift, hanem egy kicsivel feljebb pozicionálva SX4 S-Cross néven futott tovább. Ez azonban azt is jelentette, hogy a korábbi 3 millió forintos indulóár helyett már 4,5 millióért adják az autót. A hivatal megerősítette lapunknak, hogy flottában vegyesen lehetnek használt SX4-ek és SX4 S-Crossok függően a teljesített kilométerfutástól. A cégnek ugyanis nem feltétlenül kellett teljesen új kocsikat a Nébih rendelkezésére bocsátania.
Nem ez ugyanakkor az egyetlen változás a hét évvel korábbi szerződéshez képest. Még 2009-ben ugyanis a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal hatéves szerződést kötött az Arvallal, a Fordokkal kereskedő Solymár-Szalay Kft.-vel és a Pnb Baribas Magyarországgal, most viszont csak három évre szól a megállapodás és már csak az Arval szerepel a nyertesek között.
A nettó 2,9 milliárdos ár így soknak tűnhet ahhoz képest, hogy korábban hat évre fizettek összesen 5 milliárdot, azonban valójában kevesebbért jutottak a kocsikhoz, ugyanis a közbeszerzési szabályok szerint ebbe bele kell érteni a plusz egy éves hosszabbítás lehetőségét is. Egy hónapra vetítve most nettó 60 millió forintot, korábban pedig csaknem 70-et fizettek a cégnek. Pedig most még az eljárás eredményessége érdekében a fedezetet 300 millió forinttal meg is emelték. Az eredménytájékoztatóból kiderül, hogy a biztosítási, -szerviz, -gumiabroncs, -cserejármű,- nyilvántartási rendszer és segélyszolgáltatásra alvállalkozót vesznek igénybe.
Elnyúlt a közbeszerzés
A Nébih tavaly novemberben 5 hónappal megnyújtotta a korábban 72 hónapos szerződést. Akkor ezt azzal indokolták, hogy a műszaki feltételek előkészítése igen hosszú időt vett igénybe, ráaádul egyeztetniük kellett a kormányhivatalokat felügyelő Miniszterelnökséggel is. A kocsik nagy része ugyanis a megyei kormányhivatalokhoz kerül.
Mi van a vezetői autókkal?
Az Arvallal kötött szerződés a szakmai munkavégzéshez szükséges autókat biztosítja, a vezetői flottát ez nem érinti. tavaly a Nébihnél azt mondták lapunknak, hogy a vezetők 5-13 éves Skodákkal járnak. Azóta - a Közbeszerzési értesítő tanúsága szerint - ők nem szereztek be magasabb kategóriájú kocsikat. Ettől függetlenül elképzelhető, hogy a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóságtól kaptak újabb kocsikat.
(Képünk illusztráció.)