A jó teljesítménynek köszönhetően a tavalyi évben megrendelt étkeztetések dupláját realizálta az ágazat idén. Ez 1,8 milliárdos forgalmat jelent a food truckok számára. A korábbi simai utcai árusítás mellett egyre jobban feljön a catering szolgáltatás. Az illetékesek szerint ennek népszerűsége annak köszönhető, hogy nem a szokásos mozgószendvicsbárokról van szó, hanem széles gasztronómiai kínálatot szolgáltatnak, amelyet az ország bármely pontjára el tudnak juttatni.
A Food Truck Cateringben rejlő lehetőséget már olyan nagy cégek is felismerték, mint az Opel, a Ford és a Telekom. Emellett sokan már egy 50 fős csapat számára, akár esküvőre vagy születésnapra is igénybe vették a szolgáltatást - írják a közleményben.
A céget és a food truckok érdekvédelmi egyesületét egyaránt meghatározza a műanyagmentességre és a környezettudatosságra való törekvés: a tányérok, poharak, evőeszközök papírból, vagy egy műanyag hatású, növényi rostokból készült anyagból, az ún. PLA-ból (poly lactic acid) készülnek. 2019-től pedig kizárólag alternatív, környezetbarát eszközökkel dolgoznak majd.
A Food Truck Show példáját követve már az egyik legnagyobb áruházlánc is lépéseket tett a környezettudatosság felé, emellett a Heineken és a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. által szervezett fesztiválok, a Sziget, a VOLT és a Balaton Sound is zöld útra lépett.